רבים מבקרים את מערכת החינוך על כך שהיא לא רלבנטית ומיושנת ושהמורים לא מבינים את התלמידים ולא מספיק משתמשים בטכנולוגיה במערך שיעוריהם. במטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הבינו זאת ויצרו קורס אוריינות דיגיטלית שנפתח למורים אבל גם להורים. מדובר בקורס מקוון - "אוריינות דיגיטלית - הוראה ולמידה בעיר חכמה" ללא עלות והוא נוצר לאחר שמטח זכה בזיכיון לפתוח תוכנית לחינוך דיגיטלי בבאר שבע והיא החליטה לאפשר לאנשי חינוך ולהורים מכל רחבי הארץ להצטרף לקורס. מטרתו להעניק למורים כלים שיאפשרו להם בין היתר ליצור תוכן דיגיטלי, להקים אתר ובלוג ובהמשך לשלב אותם בשיעוריהם.



הראל נדב, המלמד בכפר הנוער נווה הדסה, החל את הקורס ומסביר כי "הקורס יוכל לפתוח הרבה צורות חדשות שאוכל להשתמש בהן במדיה הדיגיטלית בשביל לשפר את ההוראה שלי. הטלפון הפך פתאום מאויב שלי לאמצעי הוראה בשיעורים וזה הפך את כל החוויה להרבה יותר משחקית. אם בדרך כלל לתלמידים יש את הקונספציה של מורה ולוח זה שבר את זה ויצר עניין, משהו חדש, הם הרבה יותר מעורבים בשיעור".



לדברי מנכ"ל מטח, יוסי בידץ: "המפתח ללמידה היא סקרנות והדרך לעורר סקרנות טמונה בעיקר במורים שצריכים לא רק להבין את שפת התלמידים ועולמם ולא רק להבין את הפוטנציאל הקיים בו אלא ממש לאמץ את תרבות הרשת שמציעה הטכנולוגיה לתוך עולם החינוך. זו מטרת הקורס וזה ייחודו של הקורס".