חצי שנה לאחר החתימה של ארגוני מעונות היום המפוקחים על ההסכם עם משרדי האוצר והעבודה והרווחה בנוגע לפתיחת שנת הלימודים, עדיין ההבנות טרם יושמו במלואן. מדובר במעונות שמיועדים לפעוטות עד גיל 3 וכפופים לפיקוח משרד העבודה והרווחה.



בהסכם נקבע כי המטפלות וצוותי המעונות יקבלו תוספת חד־פעמית במענקי החגים, בסך 1,500 שקלים עבור חגי תשרי ו־1,500 שקלים נוספים לחג הפסח, וכי תוקם ועדה ממשלתית לבחינת המצב ושיפורו. בפועל המענקים ניתנו רק לחלק מהצוותים ועוד באיחור של כשלושה חודשים. צוותי המעונות המפוקחים חוששים מעיכוב נוסף בתשלום המענקים לחג הפסח הקרב.



ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה, המפעילה 140 מעונות יום ברחבי הארץ ומעסיקה כ־2,500 מטפלות, מסרה ל"מעריב": "לצערנו, אין פה עמידה בהתחייבויות. למשרדי האוצר והעבודה יש התחייבויות עוד מהסכם ההבנות שנחתם בספטמבר 2016, שבו ניתנה תוספת של 400 שקל למטפלות, אבל הממשלה לא עמדה בזה". לגבי הוועדה לבחינת מצב מעונות היום המפוקחים עדכנה מינקה: "אומנם קמה ועדה ממשלתית אבל היא קמה באיחור רב, ולמרות שההתחייבות בהסכם הייתה שהיא תגיש את המלצותיה עד אפריל, למעשה היא עוד לא התכנסה פעם אחת".



ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים נמסר: "הוועדה לשיפור ובחינת מעונות היום אושרה על ידי הממשלה לאחרונה ותתחיל לפעול כמתוכנן. גורמי המקצוע ידונו בנושאים שעל הפרק ויגישו המלצותיהם בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. במסגרת ההסכמות שהושגו הוצע לארגונים להצטרף למתווה שבמסגרתו יקבלו צוותי המעונות שני מענקים לחגים במימון המשרד. ארגונים שביקשו להצטרף למתווה קיבלו את הפעימה הראשונה, והתשלום הבא יועבר בהתאם ללוח הזמנים שנקבע".



תגובת משרד האוצר: "הסעיפים הנוגעים למשרד בסיכום שנחתם בשנת 2016 יושמו במלואם על ידו. כמו כן, על אף התחייבות הארגונים בהסכם משנת 2016 לשקט תעשייתי עד סוף שנת 2019, ניתנה תוספת תקציבית לשם מתן מענקים למטפלות".