ירידה נרשמה גם במעבר למוסדות אחרים של עובדי ההוראה לאורך השנים ובין 2016 ל-2018 שיעורי הניידות הפנימית השנתית עמדו על 6%, כאשר שיעורי הניידות השנתיים גבוהים יותר בקרב עובדי הוראה בחינוך הקדם-יסודי (גננות), בקרב נשים, צעירים ובעלי היקף שעות עבודה קטן יותר. למרות נתונים אלה, עובדי הוראה חדשים עוברים יותר בשנותיהם הראשונות מוסדות לימוד, כאשר בין 20 ל-25% מהם עובדים מוסד לאחר שנת עבודתם הראשונה, בעיקר כאלה העובדים בחינוך הקדם יסודי, בחינוך הממ"ד במחוז הדרום, ובקרב נשים וצעירים.