חובבי השפה העברית ישמחו לשמוע כי האקדמיה ללשון העברית אישרה לאחרונה שלל מילים ומונחים חדשים. מעתה אמרו אפוא "שכר טרחה עתי" במקום ריטיינר, "התרה לפי חוק" במקום לגליזציה ו"מוגבלות שכלית התפתחותית" במקום פיגור שכלי. 
 
עוד אישרה האקדמיה שתי רשימות מונחים שיקלו הן על ציבור החובבים של פרוקי הרגליים והן על המשפטנים – רשימת מונחי שמות העכבישנים בארץ ישראל ומילון למונחי הדין האזרחי. המילון למונחי הדין האזרחי כולל למעלה מ־1,400 מונחים, ובאקדמיה ללשון מדגישים כי הוא תוצר של קרוב ל־30 שנות עבודה של הוועדה למונחי משפט, שעם חבריה נמנים השופטים צבי טל ואליקים רובינשטיין, פרופ' גבריאלה שלו, פרופ' אביעד הכהן ויהושע שופמן. 
 
בין מונחי שמות העכבישנים הכוללים עקרבים, עכבישים ועוד, ניתן למצוא בשמות העקרבים – עַקְרָב־סוּמָא, צַרְבָן, עַקְצָן וקַטְלָן, ובשמות הרַגְלָבִישָׁאִים (סדרה של עכבישנים ארוכי רגליים) – אֶרֶךְ־רֶגֶל, אֶרֶךְ־גַּף, בַּרְדָּסוֹן וקוֹצֵר. 
 

כמו כן, נקבעו החלופות העבריות הבאות: מְכוֹנַת מִמְכָּר (vending machine), עילוי סמכות (escalation), העברה של עניין לטיפולו של דרג בכיר יותר במדרג הארגוני וכן האדרת מיומנויות (upskilling) – פיתוח והרחבה של מיומנויות של עובדים בתחום עבודתם.
 
רונית גדיש, המזכירה המדעית של האקדמיה ללשון: "מי שיושב בוועדות ועושה את רוב העבודה אלה אנשי מקצוע שמקדישים מזמנם ובאים לישיבות ותורמים תרומה חשובה מאוד לעבודת האקדמיה והמינוח העברי. המינוח הוא חלק מסוים מהעבודה שלנו, יש לנו עבודה חשובה מאוד -להביא אל הציבור את דבר העברית. אנו מנסים לקדם את העברית. יש היענות מהציבור, ואנחנו צועדים קדימה למען העברית".

על המזלג: כמה מהמילים החדשות שהוצגו אתמול באקדמיה:
אוזלת הוֹרוּת (לצד אי־מסוגלוּת הורית)
התחייבותי (אובליגטורי)
תאגיד חָקוּק, תאגיד שהוקם בחִיקוּק (תאגיד סטטוטורי)
מַעֲגַל קִרְבָה (פָּרַנְטֵלָה)
אֲמָרָה (statement)
העכבישנים (עקרבים, עכבישים ועוד)
הרַגְלָבִישָׁאִים (סדרה של עכבישנים ארוכי רגליים)