לא מספיק ארגוני המורים מאיימים בשביתה, עבור 20 אלף תלמידים במועצה האזורית אל-קסום שבנגב, פתיחת שנת הלימודים בעוד 10 ימים מוטלת בספק. ראש המועצה האזורית אל קסום, סלאמה אלאטרש, הבהיר כי על רקע משבר עם משרד החינוך בנוגע לאופן תקצוב מוסדות החינוך הנמצאים בחסות המועצה האזורית וממוקמים בכפרים הלא מוכרים, סכום המוערך בכ-35 מיליון שקלים, שהמועצה לדבריו, נאלצה בשנים האחרונות להוציא מתקציבה מדי שנה על מנת להעניק שירותי חינוך לתלמידים שאינם תושבי המועצה, שנת הלימודים במועצה לא תפתח.



במועצה מסבירים כי מדובר במערך חינוך עבור תלמידים מהיישובים הלא מוכרים, הפרוסים ממבואות ים המלח ועד צומת אשל הנשיא, כאשר בניגוד למועצות אזוריות אחרות המעניקות שירותי חינוך ביישוביהן בלבד, המוא"ז אל קסום משמשת גם זרוע ביצועית עבור משרד החינוך לאספקת שירותי חינוך לאוכלוסייה המתגוררת ביישובים לא מוסדרים מחוץ לתחום השיפוט של המועצה, בשטח רשויות מקומיות אחרות או בשטח גלילי, ללא שיפוט.



במועצה טוענים כי הם מתריעים על המצב כבר מספר חודשים ואף פנו בחודש מאי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב בנושא. עוד הם טוענים כי המשרד לא התייחס לפניותיהם. מדובר בסכום כאמור של 35 מיליון שקלים - כ-20 מתוכם לתפעול שוטף של מוסדות החינוך ועוד כ-15 לשיפוץ והקמת מבני חינוך. מכתב נוסף נשלח אתמול למנכ"ל ובו נכתב כי "בחודשים האחרונים המועצה האזורית אל קסום פנתה למשרד החינוך שוב ושוב במטרה למצוא פתרונות הולמים ומוסכמים לבעיות עמן מתמודדת המועצה בעקבות מתן שירותי החינוך מחוץ לתחום שיפוטה, בפזורה". עוד נכתב כי "הוחלט על הקמת צוות מקצועי שיסייע במתן מענה לסוגיה, אולם לצער הכל, הצוות אשר היה אמון על מציאת פתרונות הולמים לא הציג ואל הציע כל פתרון קונקרטי או מעשי".



ראש המועצה אלאטרש אמר כי "משרד החינוך צריך לקחת אחריות על הילדים הללו. המשרד גרם למועצה להגיע לגירעון עמוק בשל היעדר התקצוב. לא אסתפק בהבטחות ריקות מתוכן. נציגי משרד החינוך הגיעו אלינו השבוע ללא הצעות מעשיות ולכן, לצערי, הודעתי להם שלא נפתח את השנה. עד שלא נתוקצב – הילדים הללו לא ילמדו".