בתקופה האחרונה מקבלים עובדי הוראה רבים הודעות כי הם לא יוכלו להתחיל בתוכניות הכשרה והשתלמויות שונות בשל היעדר תקציב
 
"אנו נאלצים לדחות את פתיחת הקורס עד להודעה חדשה. זאת בשל הודעת האגף לפיתוח מקצועי במטה משרד החינוך על כך שלא ניתן לפתוח בשלב זה את תוכניות ההכשרה והפיתוח המקצועי כי האוצר הודיע על הקפאתם", נכתב בהודעה שקיבלו מורים שנרשמו לקורס ניהול עסקי המיועד למורים המלמדים מקצוע "מינהל וכלכלה", לאחר שבוצעו בו שינויים בשנת הלימודים הקודמת הדורשים את השתלמות המורים.
 
כידוע, בחודש הבא לא תתקיים תוכנית "בית הספר של החגים" בחופשת חנוכה.גם עתידה של התוכנית בחופשת פסח לא ידוע, בשל חוסר בתקציב שהופנה בתחילת שנת הלימודים לחינוך המיוחד, מה שיהווה השפעה קשה ומיידית על הורי תלמידי בתי הספר (כיתות א'־ג') והגנים. וכעת מתברר כי גם המורים נפגעים מהיעדר תקציב ומחוסר יכולת להעביר החלטות משמעותיות בשל ממשלת המעבר.
 

המורים נדרשים לעבור השתלמויות בסך שעות מסוים על מנת לקבל תוספות שכר ולהתקדם בדרגות, המעניקות גם הן תוספות למשכורות. כך למשל, במסגרת הסכם "אופק חדש" שנחתם עם הסתדרות המורים, על המורים חלה חובת השתלמות של 30 שעות בשנה לצורך קידום, כך שביטול קורסי פיתוח מקצועי עלולים להביא באופן ישיר לפגיעה בקידומם ועקב כך בשכרם, שממילא נמוך, משום שהסכם השכר הקיבוצי הסתיים בסוף חודש יוני ומאז לא חודש, בגלל היעדר ממשלה.
 
מי שעוד ייפגע מאי־ביצוע ההשתלמויות, חוץ מכיס המורים, הם התלמידים. חלק מההכשרות שנדחו עוסקות בלימוד תוכניות לימוד חדשות לעובדי ההוראה, ואם לא יכירו אותן ולא יקבלו את הכלים ללמדן - כיצד התלמידים יוכלו להגיע מוכנים לבחינות סוף שנה או בחלק מהמקרים לבגרויות?
 
המורים כמובן זועמים. "זו פגיעה בשכר המורים, שהרי ההשתלמות היא הדרך לעלות בדרגה ובכך לשפר את השכר", כותבת מורה ברשתות החברתיות. מורה אחר מוסיף: "אחר כך לא מבינים למה הרבה מורים פורשים ממערכת החינוך ורמת החינוך בארץ בתחתית של התחתית".
 
במשרד החינוך אומרים כי המנכ"ל שמואל אבואב פתר את סוגייית תקציב ההשתלמויות, ובימים הקרובים הן ייצאו לדרך.