שבוע הלימודים הנוכחי בחינוך העל-יסודי צפוי היה להיות השבוע האחרון של הלימודים עבורם, אולם לפי ההסדר של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, הבטיחו המורים להשיב תשעה ימי לימודים מלאים. יו"ר ארגון המורים רן ארז מסרב להוסיף ימי עבודה אחרי ה-20 ביוני, וכעת מתהווה בלבול וחוסר וודאות לגבי לו"ז בתי הספר ועצם הפעלתם מהשבוע הבא. 

באופן מסורתי, הלימודים העל-יסודיים מסתיימים ב-20 ליוני, בעוד בבתי הספר היסודיים הם מסתיימים ב-30 ביוני. בן דוד הגיעה להסדר, בעת הלמידה מרחוק שנכפתה עם משבר הקורונה, כי המורים ישיבו תשעה ימי לימודים בלבד במהלך הקיץ עבור תלמידים מגילאי גם ועד כיתות י'.
כיתות י' כפופות לארגון המורים, ובן דוד הבהירה כי אם אלו יוחרגו, גם בגנים ובבתי הספר לא יקיימו תשעה ימי לימוד נוספים. 

יו"ר ארגון המורים רן ארז החליט כי כיתות י' יסיימו את שנת הלימודים ב-20 ביוני. באגרת שכתב למורים בנושא ציין: "הריני להודיעכם בצורה שלא משתמעת לשני פנים שאין כל הסכם חתום עם ארגון המורים העל יסודיים, הארגון היציג בחטיבות העליונות ובבתי הספר המוכרים והלא רשמיים - המאריך את שנת הלימודים מעבר ל-20 ביוני בכיתות י'". 

קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)

יום לאחר אישור מתווה "בית הספר של החופש הגדול", תבעה בן דוד ליישן את ההסכם במלואו עם המדינה לגבי תשעת ימי הלימודים בכל השכבות, כולל י' – אחרת לא תלמד אף שכבה.

רן ארז הבהיר שבן דוד לא יכולה לחום על הנושא בשמו וכי אין הוא נותן יד להארכה בתשעת הימים המדוברים. עוד הוסיף כי מרבית המורים שמלמדים בחטיבות הביניים חברים בארגון המורים ולא יכלו להיכלל בהסכם עם האוצר של הסתדרות המורים. אם לא יגיעו שני הצדדים להסכמה, הנושא יגיע לבית הדין לענייני עבודה.