35 מורים מארה"ב החליטו לעלות ארצה בתום 10 חודשים של לימוד אנגלית בבתי ספר ברחבי הארץ, באמצעות ארגון מסע מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל. מתוך 220 מורים בתוכנית, 75% בחרו להישאר בארץ לאורך כל תקופת הקורונה וללמד באופן מקוון. כעת, בתום עשרת החודשים, בחרו 35 מתוכם לעלות ארצה, ואף להתגייס. 

בן פצ'ר (24), ממשתתפי התוכנית, שהגיע ארצה בכדי ללמד את כל גווני האוכלוסייה הישראלית, החליט לעלות ארצה ולהתגייס מספר: "הקורונה רק תרמה להחלטה שלי לעלות לארץ, ישראל היא המקום הבטוח ביותר להיות בו עכשיו. ובתור אחד שרואה בישראל בית, ובחברה הישראלית כסביבה בה אני רוצה להיות, הגיוס לצבא הוא צעד טבעי עבורי ושליחות אמיתית". 

מגיפת הקורונה שיבשה את התכניות של 220 צעירים יהודים מארצות הברית בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, שהחליטו להגיע לישראל באמצעות ארגון מסע מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, לתקופה משמעותית בת 10 חודשים וללמד אנגלית בבתי ספר בכל קצוות הארץ. 75% מתוכם החליטו להישאר בארץ לכל אורך התקופה על אף משבר הקורונה, ולהמשיך ללמד את תלמידיהם בדרכים יצירתיות ומודרניות באפליקציות TIKTOK ואינסטגרם.

ממלא מקום מנכ''ל ארגון ''מסע'', עופר גוטמן (צילום: רן בירן)
ממלא מקום מנכ''ל ארגון ''מסע'', עופר גוטמן (צילום: רן בירן)

בסך הכל הושקעו 2,500 שעות לימוד מקוונות בשבוע בכ-20,000 תלמידים על פני 130 בתי ספר מהפריפריה, מירוחם ועד רמת הגולן, שנהנו מהפרויקט ולמדו אנגלית מהמורים של ארגון מסע, תכנית שנעשית בשיתוף משרד החינוך. במהלך השנה הם פתחו בקמפיין מימון המונים עבור תלמידיהם והצליחו לגייס עד כה 100,000 ₪ לטובת רכישת ספרי לימוד, שיפוץ ספריות וכיתות לימוד באנגלית. 35 מתוכם עלו לארץ בעקבות התנדבותם וחלקם גם מכוונים לעבר היעד הבא – גיוס לצה"ל.

מ"מ מנכ"ל ארגון מסע, עופר גוטמן: "אנו מסכמים שנת לימודים שונה מהרגיל שטומנת בחובה אתגרים רבים אך גם הזדמנויות חדשות. המשתתפים הולידו יוזמות נפלאות שסייעו לתלמידים הרבים שנהנים מהפרויקט, ללמוד את השפה האנגלית בדרך חוויתית מתמיד. עינינו כבר צופות לעבר היעד הבא עם פתיחת ההרשמה לשנת פעילות הבאה בה תכנית מסע מורים תציין עשור. אני מאחל לתלמידים ולמורים חופשת קיץ מהנה ובריאה".