3,200 פסיכולוגים חינוכיים במגזר הציבורי שוקלים לפתוח היום (ראשון) בעיצומים במחאה על עומסי העבודה שנוצרו בעקבות תיקון בחוק החינוך המיוחד והקושי הרב במתן השירות הנדרש לילדים, להורים ולצוותי חינוך.

ד"ר נעם יצחקי, פסיכולוגית חינוכית ונציגת פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, מסבירה: "התיקון בחוק החינוך המיוחד (שבו המדינה מבקשת לשלב כמה שיותר ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הממלכתית ולהוסיף קריטריונים לזכאות למקום במערכת החינוך המיוחד), הוביל להכפלת הימים שמוקדשים לוועדות ההשמה מתוקף החוק. המשמעות המיידית היא שפסיכולוגים נאלצים לעבוד בוועדות במקום לתת מענה טיפולי לילדים, הורים וצוותים חינוכיים בתוך המערכות, שמתמודדות כעת עם צונאמי של קשיים רגשיים וחברתיים בעקבות משבר הקורונה".

עומסי העבודה שנוצרו בשנה האחרונה מקשים על הפסיכולוגים לתת מענה למצוקות נפשיות וחברתיות שאיתן מתמודדים רבבות ילדים, וכן לקדם תהליכי הכלה ושילוב של ילדי חינוך מיוחד במערכת החינוך. "עומסי עבודה בירוקרטיים, שבאים על חשבון מענה טיפולי, גורמים לבריחת מומחים מהשירות הפסיכולוגי־חינוכי", מזהירים בפורום הארגונים.

איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות קורא לכלל הגורמים - משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי - למצוא פתרונות, ומזהיר: "עיצומי הפסיכולוגים יביאו לעיכוב משמעותי בטיפול בתלמידים בעלי הצרכים המיוחדים, כך שמספר לא מועט של תלמידים לא יחלו את שנת הלימודים ב־1 בספטמבר. בשנים האחרונות העלינו את החוסר ההולך וגובר בכוח אדם בפני גורמי הממשלה הרלוונטיים, אך לצערנו אין פתרונות. קיים צורך דחוף להעלות את שכרם של הפסיכולוגים החינוכיים ולהתאימו למשימות כבדות האחריות שמוטלות עליהם".