בעקבות מגיפת הקורונה נרשם מספר שיא של תלמידי תיכון שהחלו ללמוד לתארים במסלול האקדמי של האוניברסיטה הפתוחה. מהנתונים עולה כי חלה עלייה של 37.6% בקרב תלמידי התיכון שלומדים בתוכנית אקדמיה בתיכון (1,382 מול 1,004 סטודנטים בסמסטר המקביל אשתקד). כמו כן, ישנה עליה של כ־60% במספר תלמידות התיכון לעומת הסמסטר המקביל אשתקד.

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה פרופ' מימי איזנשטדט אמרה: "עם תחילת משבר הקורונה, חל גידול משמעותי במספר תלמידי התיכון הלומדים בתוכנית, בין השאר בגלל שחוגים ופעילויות העשרה בוטלו, והתלמידים פנויים יותר ללמידה אקדמית. התלמידים מחפשים היום אתגר נוסף, ומנצלים את הזמן שעומד לרשותם בבית, אחר הצהריים, ללמידה, תוך שהם ממירים את בחינות הבגרות בקורסים אקדמיים שמכינים אותם לשוק העבודה, במיוחד בענפי ההיי־טק".

נעמי קלרק, בת 15, תלמידת כיתה י' מבית שמש, לומדת מדעי החברה. היא מספרת: "בגלל הקורונה הבנתי שאוניברסיטה זה המוסד הכי מאורגן ללימודים מקוונים. בגלל שזה מהבית הייתה לי גמישות רבה ויכולתי להיות בכל מיני מקומות בו־זמנית. בגלל שאני לא סטודנטית במשרה מלאה, זאת הייתה ההזדמנות שלי ללמוד מכל מקום שארצה".