סקר חדש שערכה השבוע קרן אדמונד דה רוטשילד עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית מציג ממצאים מטרידים בנוגע לפגיעת הקורונה בסטודנטים. בסקר, שנערך השבוע בקרב 507 סטודנטים באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, נמצא כי 40.5% מהסטודנטים בישראל הזדקקו לסיוע כלכלי מהמוסד האקדמי, אך לא קיבלו מענה. כ־55% טענו שהמוסד שבו הם לומדים לא מקל עליהם. 65% מהסטודנטים דיווחו על קשיים בלימודים עקב הקורונה

כשנשאלו מהי צורת הלמידה המועדפת עליהם - 82% מהסטודנטים השיבו כי הם מעדיפים למידה מרחוק או למידה היברידית ו־46% ציינו כי למידה מרחוק אף מקלה עליהם להמשיך את מסלול הלימודים.

מיקי קליגר, סגן יו"ר מועצת הנגידים של קרן אדמונד דה רוטשילד, מציין כי "הנתונים מראים שמשבר הקורונה מרחיב את הפערים החברתיים, ופוגע משמעותית בעיקר באוכלוסיות הפריפריה, שעבורן האקדמיה מהווה מקפצה לחיים".

אלי בוך, מנהל הפילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד, הוסיף: "בכדי לבלום את ההשלכות ארוכות הטווח של משבר הקורונה על אוכלוסיות הפריפריה ולשמר את ההישגים של העשור האחרון, יש צורך בתוכנית לאומית ארוכת טווח, הממוקדת לא רק בהנגשה של ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות הפריפריה, אלא גם בצמצום נשירה, בהתאמות הלמידה מרחוק לצורכי האוכלוסיות השונות ובתרגום ההשכלה הגבוהה לתעסוקה הולמת".