בקרב ההורים אין תמימות דעים באשר למתווה החדש במערכת החינוך, שאמור לחול בפועל החל מהיום. "אני חושבת שההחלטה להכניס לבידוד תלמידים לא מחוסנים היא נכונה. כשמצב התחלואה כל כך חמור, אי אפשר לוותר על בידוד ללא מחוסנים. בסך הכל המתווה נשמע הגיוני, ואני מקווה שהוא יגרום לעוד אנשים להתחסן. המציאות שהייתה לפני הקורונה כבר לא רלוונטית, ואם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ימשיכו ללמוד בלי הפרעות, אנחנו צריכים לעודד אותם להתחסן", אומרת דבורה פורמן, אם לשניים ממרכז הארץ.

אלעד בכר, אב לילדה בכיתה ד', אומר: "באופן אישי, הבת שלי מחוסנת, אבל אני יודע שיש לה בכיתה לפחות עשרה ילדים לא מחוסנים. זה מדאיג אותי בכל פעם מחדש. כל יום שבו היא חוזרת מבית הספר ולא נדבקת הוא יום מבורך. סבתא שלה גרה איתנו בבית, ולכן החלטנו שהילדה תיבדק בבדיקה ביתית כל יום. זה מאוד יקר, אבל אני לא רואה פתרון אחר כרגע". 

לדברי ד"ר לימור יהודה, מרצה במכללה האקדמית גליל מערבי ואם לשלושה ילדים בכיתות ג', ה' ו־י', "הברדק שולט, ונראה שאין יד מכוונת.
בעקבות אובדן השליטה של משרד החינוך על המצב וקריסת המתווים, הורים ותלמידים מחכים שעות בתורים במתחמי הבדיקות, אחרי שכיתות שלמות נשלחו לבידוד. נוצר נזק כלכלי בגלל היעדרם של הורים ממקומות עבודה, ואף אחד בממשלה לא נותן על זה את הדעת". 

ד"ר יהודה מציעה פתרון: "אפשר למנות כוננים עירוניים, ואלה יגיעו לבתי ספר לבדוק בצורה מרוכזת תלמידים לפני שהם חוזרים הביתה. הדבר יצמצם משמעותית את העומס בתור של מתחמי הבדיקות, ויסייע להורים רבים לא לפספס ימי עבודה".

עבור רועי, אב לשלושה ילדים, מדובר במתווה מבורך לעומת המצב שהיה לפני כן: "במשך שנתיים אנחנו עוברים פה תהפוכות וחוסר יציבות. מתווה כזה או אחר לא באמת יפתור את הבעיה, אבל זו לפחות קריאת כיוון נכונה ליצור סדר במערכת".