תלמידות ותלמידים יקרים, אתם מסיימים את שנת הלימודים ויוצאים לחופש הגדול. אף שכבר עברו לא מעט שנים מאז שהייתי תלמידה, אני זוכרת היטב את תחושת ההתרגשות לקראת היציאה לחופש.

עברנו שנה מאתגרת. שנה שעל פתיחתה נאבקנו כי ידענו שיש חשיבות עליונה למסגרת ולשגרה חינוכית עבורכם, עם המורים, החברים והחוויות שרק בית הספר יכול להעניק. בית הספר הוא בית חינוכי חברתי, המעצב את פני החברה והדור, וידענו שעלינו לשמור עליו פתוח למענכם ולמען החברה הישראלית.

לצד האתגרים, השנה האחרונה גם הייתה רווייה בתהליכי התחדשות. אחד מהם הוא שינוי שיטת הבגרות לשיטה מותאמת יותר למציאות הנוכחית במקצועות ויצירת תהליכים של התחדשות למידה. זאת כדי להפוך את תהליכי הלמידה לרלוונטיים ומשמעותיים יותר עבורכם, וכדי לצייד אתכם בכלים ובמיומנויות שיסייעו לכם בעתידכם האישי המקצועי.

שינוי זה יחלחל וישפיע על כל שכבות הגיל במערכת החינוך ויאפשר למערכת להתפתח עם המציאות המשתנה. השאיפה שלנו היא להפוך את מערכת החינוך למתקדמת וכזו שתהווה קרקע פורייה להתפתחותכם האישית.

טובתכם ועתידכם הם הבסיס והמניע לכל פעולותינו. המאבק שמתנהל היום לקידום מעמדם ושכרם של המורות והמורים הוא מאבק למען העתיד שלכם. מערכת שבה המורים מתוגמלים כראוי ומקבלים את מרב הכלים למימוש שליחותם החינוכית בצורה הטובה ביותר מאפשרת לתלמיד לפרוח ולהגשים את עצמו.

אני מאחלת לכם קיץ מהנה ובטוח. תיהנו מהחופש, תצברו חוויות טובות ושמרו על עצמכם. שלכן ושלכם, יפעת.