אירוע מרגש צפוי להתקיים מחר (שלישי) בבית המעשים הטובים ברמת גן: א' בת ה־12 תחגוג בת מצווה, למרות הקשיים הכלכליים של משפחתה והחרם שהיא עוברת בבית הספר. "הכל התחיל כשהגיעה אליי אמא לילדה מתוקה בת 11 שתכף חוגגת בת מצווה, וביקשה את העזרה שלנו", מספר מנהל בית המעשים הטובים יוסי גל. 

"הילדה עוברת חרם קשוח בבית הספר. אין לה אחים ואחיות. היא לגמרי לבד. גם אבא שלה לא בתמונה. ואם זה לא מספיק, אמא שלה, שעובדת קשה כדי להביא משכורת הביתה, עברה שני צנתורי לב בחודש האחרון", הוא משתף. גל מספר כי לאחר הפנייה הוחלט לשבת עם האם והבת ולשמוע כיצד הן רואות את האירוע מתקיים. 

"ביקשנו שלרגע תהיה ילדה קטנה עם חלומות מתוקים על בתמצווש קסומה, בלי להתחשב בכל האילוצים והקשיים בחיים. לרגע היא לא העזה אפילו לחלום - אבל הקסם קרה. העיניים שלה נדלקו באור, והיא התחילה לשרטט בעדינות וברגישות את החלום שלה. היא דיברה על בלונים ורודים, על מכונת פופקורן, על שולחן מתוקים ועל המון, אבל המון ורוד".

בסופו של דבר, בזכות ההתגייסות של החברים מבית המעשים הטובים, כמעט כל הספקים לאירוע הושגו בהתנדבות: שף, צלם, מעצב אירועים, הזמנות, שמלה ועוד. "מרגש לראות איך כולם נרתמו למשימה, לחגוג בת מצווה לילדה מדהימה שנכנסת ישר ללב. זה אירוע שמכנס סביבו מתנדבים מכל קצוות הקשת הדתית והפוליטית, ומוכיח שאנחנו יודעים להיות מאוחדים סביב מה שחשוב באמת", מוסיפה אפרת רוזנברג, שמנהלת את הפרויקט בהתנדבות מלאה.

לקראת האירוע מסרה האם: "אני כל כך שמחה שפגשתי אותם. אני רוצה להגיד תודה רבה לכולם. אני מרגישה את התמיכה וזה פשוט מדהים". גם הילדה בת ה־12 מוסיפה: "אני כבר הרבה זמן סופרת את הימים לאירוע. שמתי על לוח השנה איקסים כדי לספור אותם. אני כל כך מתרגשת".

מפיק האירוע, אלון חסון, מסכם: "ברגע ששמעתי את הסיפור הבנתי שאני רוצה להיות שם. לתת מעצמי כדי להגשים לילדה המתוקה הזאת את החלום. השראה יוצרת מציאות וחלומות נועדו כדי להגשימם".