שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב יפו, התראיינה היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחסה למחסור החמור במורים במערכת החינוך, דבר שעשוי לפגוע בפתיחת שנת הלימודים הבאה.

דו"ח הכנסת חושף: כ-85% מבתי הספר דיווחו על מחסור במורים

"בחינוך המיוחד זה המחסור הגדול שלנו, חסר לנו 26 מחנכות, 22 גננות וכמה מאות סייעות צמודות תלמיד, שזה גם לילדים אלרגנים וגם לילדים משולבים", אמרה רימון ברכה בפתח הריאיון, "בחינוך המיוחד אם לא ישתנה מודל הלמידה כפי שהצענו, אנחנו הצענו בלית ברירה לאפשר קיצור של יום הלימודים, ככה שנצטרך רק גננת אחת ליום ולא שתיים, קיצור בשעתיים. זה מאפשר פתיחה מלאה של כל הגנים ובתי הספר. זו החלטה קשה, לא פופולרית, פוגעת במשפחות. בגלל זה חשבנו שנכון לפרסם את ההצעה לפני חודש כדי שמשפחות יתארגנו".

"בבתי ספר הרגילים עדיין יש לנו מחסור, צמצמנו מכמה מאות עכשיו אנחנו עומדים על מחסור של 50, בעל יסודי מחסור של 30", הוסיפה, "עשינו עבודה מאומצת. היו גם פשרות, אני אומרת את זה בעצב ובכאב, הבעיה היא אסטרטגית לפתיחת השנה, מדינה שצריכה להסתכל מי האנשים שמגיעים לחינוך ולמה, ולהפוך את המקצוע הזה למקצוע יוקרתי וכמעט בלתי מושג".

"גם יכול להיות אנשים חסרי ניסיון, בוודאי חסרי תעודת הוראה וגם זו יכולה להיות מורה שמנהל בית הספר לא חשב שהיא מתאימה לחינוך אבל בלית ברירה תהיה מחנכת. יש לנו לא מעט בתי ספר שבהם מחנכת אחת תקח שתי כיתות, תקבל גמול כפול אבל הכסף הוא לא הסיפור", ציינה מנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב.

לבסוף, אמרה רימון ברכה כי "עשינו את זה רק בהסכמה, מנהלות בתי הספר עשו תהליך יפה עם הצוות שלהם. מחנכות וותיקות הסכימו מתוך שליחות פשוט כדי לבוא לעזרה לילדים. אנחנו הקמנו פה מערך שלם של מאמני למידה שהעירייה משלמת להם, שמנו על זה הרבה מיליונים טובים מתקציב העירייה כדי לעזור למחנכות, למורים בכיתות הצפופות. הם נכנסים לבתי הספר וגם יעזרו בפיצול הכיתות, לקחת ילדים מאתגרים, לגוון את תכני ההוראה, אנחנו מצידנו עשינו מה שיכולנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM