בעוד כשבועיים צפויה להיפתח שנת הלימודים, אולם בשל משבר בין משרד האוצר להסתדרות המורים על תנאי השכר של המורים, ככל הנראה ששנה זו תיפתח בשביתה.

המספרים העצומים נחשפים: זוהי כמות המורים החסרים במערכת החינוך

בשל המחסור בגננות: ‏משרד החינוך יאשר לקצר את שבוע הלימודים 

סימה בניתה, מארגון הגננות והמחנכות והסייעות מבית ההסתדרות הלאומית, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחסה לסלע המחלוקת: "הסכם אופק חדש, עוד לפני המאבק הנוכחי, גרע מהגננות והרע בתנאים שלנו. קמים עכשיו להיאבק למען אנשי החינוך ובעצם מרעים את התנאים שלנו עוד יותר. ליברמן טוען שהדרישה של הגננות והמורים לשכר היא אלימה. הוא הופך אותנו לבני ערובה, ההפך ממה שהוא מציג את המשפחות וההורים. גננת מתחילה במשרה מלאה זה בסביבות 6 אלף ש"ח, לגננת שהיא מנהלת".

"צר לי שמה שמובילים כרגע ומדברים על זה השכר אבל הוא לא בלבד. התנאים שלנו גרועים. אתה תופס אותי בדרך לגן, אני מכינה את הגן וכל שנה זה כמו שתדמיין את עצמך עובר דירה. אנחנו כאילו כל שנה עוברות דירה, לפעמים אנחנו עוברות מגן לגן בגלל צרכים של העירייה אבל בפועל אנחנו עובדות עבודת כפיים. כרגע מה שמוצג על ידי האוצר זה נושא השכר ואני אומרת והרבה גננות אומרות שלא זה בלבד. מלבד הנושא של השכר אנחנו נותנות המון שעות שהן ללא שכר, אנחנו לא מתוגמלות עליהן. האוצר אומר 'אני נותן למתחילים', אבל מה איתנו? אני עם עשרים שנות ותק אתבל עשר שנים השתכרתי רבע מהמינימום עד שקיבלתי משרה, כי זה מה שהיה", הוסיפה.

"לא נוגעים בנקודות החשובות. העבודה שאנחנו עושים בחופשים. השכר של החופשים שלנו נגזר מהשכר הקבוע. אני מגיעה לעבודה כשאני לא אמורה, אבל אם אני לא אעשה את הדברים הם לא ייעשו", המשיכה בניטה ואמרה כי היא "עם רגל אחת בחוץ. שמרו עלינו, תעזרו לנו לשמור עלינו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm