הפגישה בין הסתדרות המורים ונציגי האוצר הסתיימה אתמול ללא הסכמות, ונראה כי המאמצים עלו בתוהו, מה שעלול להפוך את השביתה בתחילת שנת הלימודים לבלתי נמנעת. יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, שוחח היום (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM והתייחס למצב הסבוך: "חייבים לעשות טיפול שורש למערכת הזו. יש פה כישלון עצום של המערכת ושל שרת החינוך, ומעולם לא היה כישלון כזה".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית ל"מעריב": "מערכת החינוך פושטת רגל"
הגננות במתקפה על שר האוצר: "ליברמן הופך אותנו לבני ערובה"

"אני חושב שצריך לעשות ריסטרט למערכת הזו, יש פה כישלון של שנים רבות, אבל האם מישהו לא ידע שיהיה מחסור במורים? זה לא היה ברור כמה מורים נרשמו לסמינרים ללמוד חינוך? האם לא ידעו שיש כזה מחסור גדול בסיעות? האם אתם לא יודעים שהורים משלמים 2,000 שקל כל חודש לסייעת שתהיה לילד אלרגני בסכנת חיים או לילד בחינוך המיוחד? מפקחת שאין להם מורה לאנגלית מה אומר - תודיעי להורים שאין לימודים באנגלית השנה. מה זה אומר? שרק מי שיש לו כסף יכול לקבל מורים או שיעורים פרטיים? הפתרונות הם לא קונבנציונליים, אבל מה זה התפקיד של ההורים להביא מורים וגננות? היו צריכים ללכת ולטפל בבעיה הזו, והמערכת לא נותנת פתרונות", אמר.

כשנשאל על התערבות היתר של ההורים במערכת הודה שיף כי יש הורים שמתנהגים בצורה לא נכונה, אבל בו זמנית במקום שיש שותפות בין ההורים למערכת יש הצלחות גדולות יותר. "המורה הוא לא חבר של הילד, הוא צריך לחנך אותו. זה התפקיד שלו. המנהגים שפעם היו נוהגים טוב שיחזירו אותם למערכת. יש לתת יותר כבוד למורים, הם המחנכים של הילדים שלנו. המורים זה מקצוע חשוב, זה מי שמחנך את ילדנו, וזה העתיד של מדינת ישראל".

על יפה בן דוד אמר שיף כי הוא תומך במאבק שלה, אבל לא לגמרי. יש לעלות את השכר, אבל אני מתנגד שהיא לא מוכנה להכניס מצוינות למערכת ולפטר מורים. זה לא מספיק רק להעלות את שכר המורים. גם אם נעלה את השכר לכל המורים זה לא יפטור את הבעיה. אני חושב שמה ששלחו מהאוצר, זה בסיס מסוים לסיום המשא ומתן. יש שם דברים שישדרגו את המערכת וישפרו אותה, וזה מה שצריך להיות".

יפה בן דוד  (צילום: יונתן זינדל)
יפה בן דוד (צילום: יונתן זינדל)

בסיום השיחה נשאל האם לדעתו שנת הלימודים עתידה להיפתח ב־1 בספטמבר, והוא הודה שהוא מאוד מקווה שזה יקרה. בו זמנית שמח שראש הממשלה יאיר לפיד החל להתערב בנושא. שכן, לדבריו זה נותן סיכוי. "כרגע זה נראה שהם לא יכולים לדבר אחד עם השני. המאבק של הסתדרות המורים יגמר, אבל חשוב שנזכור שיש עוד הרבה דברים אחרים". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM