לאחר שבשנה החולפת הסתיימה בהצלחה תוכנית ניסיונית לבוגרות ובוגרים מכל קשת המוגבלויות, השנה יחלו לראשונה שישה סטודנטים וסטודנטיות את לימודיהם בכיתה משולבת במכללה האקדמית כנרת, בקורסים שונים בפקולטה למדעי החברה והרוח.

ראש הפקולטה, פרופ' סיביל היילברון, מספרת: "לאחר שהפיילוט הסתיים בהצלחה, הגדלנו השנה את מספר הסטודנטים שישתלבו בכיתות הלימוד. מדובר במהלך חשוב המתקיים בשיתוף המכללה לכישורי חיים המיועד לבוגרי החינוך המיוחד בגיל 21 ומעלה, ומעניקה להם כחלק משוויון הזדמנויות את האפשרות להיות שותפים. חלקם אף צפויים לסיים תואר אקדמי מלא".

המכללה לכישורי חיים הוקמה לפני 15 שנים על ידי ירדנה אמסלם למען בנה ערן וחבריו, בוגרי החינוך המיוחד. היא פועלת בקיבוץ אשדות יעקב איחוד והסטודנטים עם הצרכים המיוחדים שלומדים בה מגיעים אל המכללה האקדמית כנרת אחת לשבוע ומשתלבים בקורסים שונים בפקולטה למדעי החברה והרוח. בסמסטר ב' הקרוב צפויים להתחיל את לימודיהם שישה סטודנטים עם מוגבלות שכלית־התפתחותית או אוטיזם, אשר ישתלבו ב־12 שיעורים לאורך הסמסטר עם מרצות ומרצים מהשורה הראשונה בתחומי דעת שונים במכללה, כאשר לדברי פרופ' היילברון, חלקם אף צפויים להשלים תואר אקדמי מלא.

את ההחלטה להקים את המכללה לכישורי חיים קיבלה ירדנה כאשר הבינה שכשבנה ערן יגיע לגיל 21 כל האופציות להתקדמות ממשית בחיים למעשה סגורות בפניו משום שהמסגרות לילדי החינוך המיוחד מטעם המדינה מסתיימות בגיל זה. היא החליטה להרים את הכפפה, ואחרי שנתיים קשות מנשוא, ובברכת שר הרווחה דאז ונשיא המדינה היום, יצחק (בוז'י) הרצוג, ייסדה את המכללה לכישורי חיים, הפורצת דרך בתחום השיקום והשילוב, ומעניקה הזדמנות לבוגרי ובוגרות החינוך המיוחד להמשיך ולהתפתח, לרכוש ידע וביטחון.

ירדנה מדגישה: "המסר שלי היום הוא לאותם הורים, אמהות ואבות לילדים ולילדות עם מוגבלויות, שיש תקווה, שבאמונה התמדה ואהבה הכל אפשרי".