על רקע הכרזת הנהגת ההורים הארצית על שביתה, במשרד החינוך פרסמו היום הודעה חריגה ותקיפה נגד הארגון. "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל" כתבו.

כל מוסד חינוכי במתווה משלו: תוכנית הבגרויות הגמישה נחשפת | כל הפרטים

כזכור, ההורים מוחים על מתווה הבגרויות החדש שמחזיר לדבריהם את תלמידי ישראל אחורה "ללמידה לא משמעותית תחת עומס מופרז ושיטת שנן, הקא ושכח שאינה מקנה להם כל כלים לעתידם ומכבידה עליהם ריגשית ונפשית".

בהודעת ההורים נכתב: "לא ניתן להמשיך להשתמש בילדים של כולנו, הם לא כדור פינג-פונג בין ממשלות מתחלפות ולא כלי ניגוח לכל גוף המעוניין לקדם משא ומתן על גבם. לא נותר לנו אלא להשבית את הלימודים, לזעזע את המערכת ולקרוא לשר החינוך עצור! אל תחזור לאחור! השביתה הזו היא למענם, למען הילדים והנוער בישראל. הגיע העת - אלו הילדים שלנו, דור העתיד של המדינה ואנו לא מוכנים שימשיכו לפגוע בהם ולא לראות אותם בקבלת ההחלטות על עתידם. אנו קוראים לכל הורי ישראל לשתף פעולה".

בתגובה לטענות ההורים אומרים במשרד החינוך כי "תכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניסטיקה היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של מעל ל-10,000 משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים בהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח: מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות. זאת ועוד, מדובר בתוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף, שמפתחת את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר. כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לכחצי".

בעקבות ההתרחשויות ביום רביעי האחרון התקיימה פגישה בין יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית לבין מנכ״ל משרד החינוך ולאחריה התקיימה שיחה נוספת בהשתתפות נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית. בפגישה הציג מנכ״ל משרד החינוך את המתווה החדש וענה לשאלות שעלו בעקבות הרפורמה החדשה. 

נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית הביעו את החששות העולים בשטח מהרפורמה וסיכמו עם המנכ״ל ויו״ר המזכירות הפדגוגית שיפתחו בתהליך כבר בימים הקרובים לשיפור שיטת המבחן החיצוני כך שלא יבחן רק שינון ידע, להרחבת המגוון של משימות המיומנויות הערכיות, להנגשת הערכה מתקדמת במסגרת ההערכה החלופית ולהתאמה משותפת של הרפורמה בחינוך המיוחד, אצל עולים חדשים ובקבוצות נוספות. 

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי אמר: "התלמידים בישראל זקוקים ליציבות ולמערכת חינוך חזקה ומתקדמת. הכרחי להפחית את העומס על התלמידים שקיים היום, לשפר את דרכי ההיבחנות כדי שלא נמשיך רק לשנן, לשלב חינוך לערכים בתוך הקניית המיומנויות ולערב תלמידים בקבלת החלטות בכל הרמות. נמשיך בשיח עם משרד החינוך ונעמוד על כך שצרכי התלמידים במאה ה-21 יזכו למענה מלא במתווה בחינות הבגרות החדש".