עשרות אלפי תלמידי כיתות י' יישארו הבוקר בביתם ויחלו את יום הלימודים רק בשעה 12:00, בשל הכרזת ארגון המורים על שביתה.
יו"ר הארגון רן ארז בחר לנקוט את המהלך בשל חוסר ההסכמות במשא ומתן המתנהל מול משרד האוצר באשר לשכרם של המורים, ו"לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל־יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים", נכתב בהודעה שיצאה מטעם ארגון המורים.

ארז הוסיף כי "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל־יסודי יהיה 12 אלף שקל לפחות, ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה".
בתגובה אמרו במשרד האוצר כי "לפתחו של ארגון המורים הוגשה הצעה עניינית, מקיפה ומכבדת, שעושה שימוש נכון והוגן בכספי משלם המסים לטובת מערכת החינוך. לא כל הצעה שאינה מתקבלת היא השפלה, וצר לנו כי מורי ותלמידי ישראל משלמים את המחיר על ההתנהלות של רן ארז".

הצעת האוצר, שפורסמה על ידי המשרד לפני כחודש, כוללת העלאה של שכר המורים המתחילים עם תואר ראשון ל־9,800 שקל, ו־10,677 שקל למורה מתחיל עם תואר שני - תוספת של 1,000־1,300 שקל. לעומתם, המורים הוותיקים ביותר יזכו לתוספת של 300־470 שקל.
לצד זאת האוצר דורש חוזים אישיים וגמישות בהעסקת מורים, תגמול למורים מצטיינים והקלה על הליך הפיטורים. לפי המשרד ההצעה לא השתנתה מאז.

ביום חמישי השבית ארגון המורים את הלימודים בכיתות י"א. בעקבות אותן השבתות אמרו במועצת התלמידים והנוער הארצית כי "רן ארז מוצא לנכון לפגוע שוב בתלמידים ולהשבית את הלימודים של תלמידי כיתות י"א, בשעה שרבים מהם אמורים להיות בתגבורים לבחינות הבגרות המתקרבות. זאת בהמשך לפגיעה המתמשכת בחינוך החברתי־ערכי ובטיולים". בארגון ההורים הארצי הצטרפו לרוח הדברים ואמרו: "תחילה פגע בטיולים, המשיך באיסור על מתן ציונים וכעת משבית לימודים - עצוב ומביש".