הלמ"ס: זינוק של 80% בעשור בשיעור עובדי ההוראה בחינוך המיוחד

מספרם עלה בעשור מכ-23,500 לכ-42,300. עם זאת, שיעור העוזבים מקרב עובדי ההוראה בחינוך המיוחד גדל אף הוא ביותר מארבעים אחוז, בהשוואה בין תש"ף לתשע"א

משה כהן צילום: מעריב אונליין
ילדים בכיתה, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
ילדים בכיתה, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: אינגאימג'

מספרם של עובדי ההוראה ומטפלים במקצועות הבריאות בחינוך המיוחד גדל בעשור האחרון מכ-23,500 לכ-42,300 – זינוק של כ-80%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה נתונים על עובדי ההוראה בחינוך המיוחד בשנת הלימודים תשפ"ג (2023-2022).

בלמ"ס ציינו, כי בשנים תשע"א-תשפ"ג, מספרם של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד גדל מכ-17 אלף לכ-29 אלף וקצב השינוי השנתי היה 4.6% בממוצע לשנה. באותן שנים גדל מספר המשרות המלאות בחינוך המיוחד מכ-14 אלף לכ-24 אלף וקצב השינוי עמד על 4.6% בממוצע לשנים. מספר שעות העבודה בחינוך המיוחד גדל באותה תקופה מכ-428 אלף לכ-851 אלף שעות וקצב השינוי השנתי היה 5.9% בממוצע לשנה.

בשנת הלימודים הנוכחית נכנסו לחינוך המיוחד 2,434 עובדי הוראה חדשים, לעומת 1,611 בשנת תשע"א (2011-2010) - גידול של כ-51%. לעומת זאת, בשנת תש"ף עזבו את המערכת 1,480 עובדי הוראה חינוך המיוחד, לעומת 1,038 בשנת תשע"א (2011-2010) – גידול חד של 43%. בלמ"ס ציינו עוד, כי שיעור העזיבה בתוך שלוש שנים בקרב עובדי הוראה חדשים עמד על 21.4% בממוצע בחינוך הקדם יסודי, 25.2% בחינוך היסודי ו-19.4% בחינוך העל יסודי.

עוד עולה מהנתונים, כי בין שנות הלימודים 2011-2010 ל-2019-2018, מספר התלמידים עם צרכים מיוחדים זינק מכ-157 אלף לכ-261 אלף – גידול של כ-66%. באותן שנים, מספר עובדי הוראה ומטפלים במקצועות הבריאות גדל בשיעור נמוך יותר – 44%, ובהתאם לכך, ממוצע תלמידים לעובד הוראה גדל מ-6.7 ל-7.7.

תגיות:
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
/
עובדי הוראה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף