תוכנית "מורים ללא גבולות", הפועלת בשיתוף מינהל עובדי הוראה ומינהל כוח אדם במשרד החינוך, מובילה מהפכה חברתית במערכת החינוך: מורים עם מוגבלות משמעותית משתלבים בהוראה ומעצבים דור חדש של תלמידים. ל"מעריב" נודע כי עד כה השתלבו במסגרת התוכנית כ־200 עובדי הוראה מכל המגזרים, המשמשים מודל לחיקוי עבור תלמידיהם, ובכך מחוללים שינוי תפיסתי בקרב הקהילה החינוכית כולה.

כחלק ממדיניות המשרד, התוכנית מקדמת את ההבנה כי זכותם של אנשים עם מוגבלות להיות שותפים מלאים בחברה ולהשתלב בשוק העבודה, ומוכיחה שמוגבלות פיזית אינה מגבילה את היכולת להיות מורה מצוין.

במסגרת התוכנית, המורה מקבל מעטפת תמיכה מקיפה, הכוללת חונכות אישית וליווי מקצועי מותאם, מעבר לתמיכה הסטנדרטית הניתנת למורים חדשים במערכת. כמו כן, לכל מורה עם מוגבלות ניתנות התאמות סבירות לצורך ביצוע תפקידם, התאמות ייחודיות וטכנולוגיות המאפשרות למורים לבטא את כישוריהם ויכולותיהם המקצועיות באופן מיטבי, תוך יצירת סביבת עבודה מותאמת לצורכיהם.

"כשתלמידים רואים מורה עם מוגבלות מוביל כיתה במקצועיות ובביטחון, הם לומדים שיעור חשוב בקבלת השונה ובשוויון הזדמנויות. באופן דומה זה גם משפיע על הורים לילדים עם מוגבלות, בכך שזה מעניק להם אופטימיות ותקווה להצלחתם של ילדם לחיות חיים מלאים", מספרת ל"מעריב" ד״ר איריס ביטון, סמנכ"לית משרד החינוך ומנהלת מינהל עובדי הוראה, "התוכנית מעודדת תפיסה של המורים כולם כמקשה אחת, כמחנכים, מובילי דרך ודמויות מעוררות השראה. היא מצליחה להתמודד עם סטריאוטיפים ומקדמת את ההבנה כי זכותם של אנשים עם מוגבלות להיות שותפים מלאים בחברה ולהשתלב בשוק העבודה.

"השפעת התוכנית חורגת הרבה מעבר לכותלי הכיתה משום שקהילת בית הספר כולה - תלמידים והורים - זוכה להתנסות מעשית בבניית חברה מכילה ושוויונית", מוסיפה ד"ר ביטון, "התלמידים לומדים להתבונן בכל אדם כשווה זכויות ובעל יכולות ייחודיות, החברה זוכה לכניסה של יותר אנשים לשוק העבודה, ואנשים עם מוגבלות זוכים להשתלב בשוק העבודה ולהתפתח בתחום המקצועי".