ועדת החינוך של הכנסת: מתן הפתרונות לתלמידי החינוך המיוחד אינו מספק

הוועדה טוענת כי הגורמים בשטח אינם יודעים כיצד יתבצעו התאמות מסגרות החינוך המיוחד בפועל, זאת לאחר שבשבוע שעבר הצהיר שר החינוך כי "יקבלו יחס מיוחד"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
חינוך מיוחד, ארכיון
חינוך מיוחד, ארכיון | צילום: דוברות משרד החינוך

בשנת הלימודים תשפ"א יהיו בחינוך המיוחד קרוב ל־300 אלף תלמידים - כ־12% מהתלמידים במערכת החינוך. מתוכם כ־170 אלף תלמידים בשילוב, וכ־120 אלף תלמידים במסגרות החינוך המיוחד. משרד החינוך הודיע כי הוא נערך לשמור על רצף חינוכי לכל התלמידים, תוך מתן מענים מותאמים, ומציע לתלמידים משולבים להגיע לבתי הספר בכל ימי הלימודים. הסעותיהם יפעלו כבשגרה, ושר החינוך יואב גלנט הצהיר בשבוע שעבר: "תלמידי החינוך המיוחד יקבלו יחס מיוחד".

ועדת החינוך הצהירה כי היא מעריכה את העבודה שנעשתה במשרד החינוך בהתאמת המערכת בימי הקורונה לילדי החינוך המיוחד, אך לא התרשמה שהמשרד ערוך כיאות למתן פתרונות לכל תלמידי החינוך המיוחד. גם גורמי השטח, הצוות חינוכי וההורים לא יודעים כיצד הדברים יתבצעו בפועל.

הוועדה דרשה ממשרד החינוך להביא פתרונות והוראות ברורות לביצוע, וציינה כי מרכז השלטון המקומי לא ערוך תקציבית לפתיחת שנת הלימודים בחינוך המיוחד. הוועדה גם שמעה שיש תלמידים שאין להם עדיין שיבוץ במסגרת לימודים, ועל כן היא מבקשת לקבל נתונים ולדעת בכמה תלמידים מדובר ודורשת למצוא להם פתרונות מיידיים.

תגיות:
פתיחת שנת הלימודים
/
חינוך מיוחד
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף