בעיריית אור יהודה מותחים ביקורת חריפה על החלטת ועדת הבחירות להפקיע אולם ספורט עירוני ביום ההצבעה כדי להציב בו קלפי נגישה לנכים. לטענת העירייה, ההחלטה התבססה על מידע מוטעה וחלקי שמסרו שניים מעובדי הוועדה בגלל עצלות ותוך זלזול בכספי ציבור.


במכתב ששיגרה העירייה ליו"ר ועדת הבחירות, שופט העליון סלים ג'ובראן, נטען כי החלופה שהציעה העירייה ונדחתה, מתאימה יותר לבעלי מוגבלויות וגם 
מתחשבת בקופה הציבורית. עם זאת, העירייה מדגישה כי תכבד את החלטת השופט, שהורה בשבוע שעבר, בהחלטה תקדימית, להפקיע זמנית את אולם הספורט במרכז הפיס בעיר כדי להקים במקום קלפיות ניידות לאנשים בעלי מוגבלויות.


יו"ר הוועדה האזורית דן־דרום, השופטת דליה גנות, האשימה את ראש העירייה דוד יוסף כי סירב להתחשב בצורך להקצות קלפי מיוחדת לנכים ואמרה: "עמדתו של ראש עיריית אור יהודה מתעלמת מזכותם של מצביעים המוגבלים בניידותם ומפגינה אדישות נוכח האפשרות שזכות ההצבעה של אותם אנשים לא תמומש ובפועל תופקע מהם, נוכח מגבלותיהם הגופניות".

מנכ״ל עיריית אור יהודה, בנצי אזאצ'י, שיגר מכתב חריף ליו"ר ועדת הבחירות וטען כי העירייה הציעה קלפי חלופית, עשרה מטרים משם, נגישה יותר לבעלי מוגבלויות. "בניגוד לדברים שהוצגו בפניך", כתב, "נושא הנגישות לנכים ולקשישים הוא נר לרגליה של עיריית אור יהודה כל השנה ולא רק בעת בחירות. העובדות שמסרו לך אנשי ועדת הבחירות הן חלקיות ומגמתיות".

במכתב נטען כי חברי הוועדה סירבו לשינוי המקום משום שמדובר בהליך "קשה ומורכב שגורם לבירוקרטיה ולמילוי טפסים רבים מדי. לכן כשיש כסף לקלפי נוספת, עדיף לקיימה על פני שינוי שכזה".

מקורבי השופט ג'ובראן אמרו ל"מעריב־ השבוע": "תנו לו קצת קרדיט. הוא בדק את הדברים, והטענות במכתב מלאות באי אמיתויות. הוא בדק את הנתונים כמו שהוא יודע לבדוק".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר: "המכתב ששלחה העירייה והנתונים שהוצגו בו נבחנו לעומק על ידי אנשי המקצוע. בנתונים שהוצגו במכתבו של המנכ"ל נפלו כמה אי דיוקים. שמירה על הקופה הציבורית היא נר לרגליהם של עובדי ועדת הבחירות, וקיום הבחירות כהלכתן היא מטרתם העליונה, והם עושים לילות כימים בה".