ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הוגשה היום (ראשון) עתירה בדרישה להוציא צו מניעה נגד העיתון "ישראל היום", בטענה כי הוא מפיץ תעמולת בחירות אסורה.



את העתירה, המופנית בין השאר נגד בנימין נתניהו, עמוס רגב, העורך הראשי של העיתון, ושלדון אדלסון, המו"ל של ישראל היום, דורש אזרח בשם שחר בן מאיר. מאיר מבקש להוציא צו על תנאי הקובע כי "על העיתון 'ישראל היום' להימנע מלפרסם, ולהפסיק לפרסם תעמולת בחירות שהוא מפרסם, מזה שנים רבות, לטובת המועמד בבחירות לכנסת ה- 20, מר בנימין נתניהו, וזאת נוכח שמדובר בתעמולת בחירות אסורה המפורסמת אצל המפרסם, בניגוד להוראות חוק התעמולה וחוק פגיעה מהותית וחמורה וקשה בעיקרון השוויון בבחירות".



העותר הוסיף כי "העיתון 'ישראל היום' הוא "פלטפורמת תעמולה לטובת מועמד המתחפשת לעיתון. התופעה המתוארת בבקשה כאן, לפיה בעל הון (שאינו אזרח או תושב ישראל) מקים עבור מועמד לבחירות עיתון יומי, המופץ בחינם, ואשר משתלט על חלק נכבד של תחום העיתונות היומית, גם בשל חינמיותו וגם בשל זמינותו הבלתי מוגבלת, "ותורם" לשם כך עשרות מיליוני דולרים, היא סכנה מהותית, מוחשית ומידית לקיומה של דמוקרטיה המבוססת על עקרון השוויון", אמר.



לוועדה טרם הוגשה תשובת העיתון. כזכור, מוקדם יותר, נאם יו"ר מטה הבחירות של המחנה הציוני, איתן כבל, בהפגנה שנערכה מחוץ למערכת "ישראל היום". כבל אמר כי "העיתון הוא מפעל המרגרינה של בנימין נתניהו", והוסיף כי בכוונתו להגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, ולבקש שההוצאות על "ישראל היום" יכללו בתקרת ההוצאות של הליכוד בבחירות.