החרם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ערוץ 10 נמשך.



לאחר שהטיל וטו על ריאיון שהיה אמור להיערך איתו לפני כשבוע בעקבות השתתפותו של רביב דרוקר בפאנל המראיין, הגיעו  היום (שלישי) היחסים בין נתניהו לערוץ לשפל חדש. כתב החינוך של הערוץ,



עמרי מניב, אשר הגיע ביחד עם הצוות למקום לאחר שזומן אליו, קיבל הוראה מפורשת מיועץ התקשורת, ניר חפץ, לעזוב את המקום לאלתר והודיעו לו כי לא יתקיים שום ראיון מבחינתו של נתניהו.



למרות מחאות אנשי הערוץ, עמדו יועציו של נתניהו, בראשם חפץ, על כך שלא יתקיים ריאיון והצוות שב על עקבותיו. מקור בערוץ 10 אישר את הפרטים ל"מעריב אונליין". 



מהליכוד נמסר בתגובה: "צוות של חדשות 10, בהובלת הכתב עומרי מניב, שהוזמן למעון הרשמי בירושלים כדי לראיין את ראש הממשלה לבקשת ערוץ 10, התנהג בתוך בית ראש הממשלה בפראות, בזלזול ובחוסר כבוד תוך הפרת האתיקה העיתונאית והכללים המקובלים".



"הציבור צריך לשאול את עצמו האם היו מעזים לנהוג כך לפני ראיון בתוך הבית הלבן או בדאונינג 10? זהו המשך המסע התקשורתי המתוזמר ומתוזמן על ידי גורמים נרחבים בתקשורת שמטרתו לנסות להפיל את ממשלת הליכוד הלאומית בראשות נתניהו".



מוקדם יותר, כאשר הגיע נתניהו להתראיין בתוכנית אורלי וגיא, הוא התעקש כי כספית לא יהיה באולפן, למרות שהובהר לו כי הוא לא ישאל שאלות. רק לאחר שכתב מעריב יצא מהאולפן, הסכים נתניהו לקיים את הריאיון.



עיתונאים רבים הגיבו על הפרשה ותקפו את התנהלות ראש הממשלה בנושא, שכן זוהי הפעם השנייה בה הערוץ "מוחרם" על ידי נתניהו.



כתב מעריב, בן כספית כתב: "מסע הגירוש נמשך. הסנשו פנשו המכונה ניר חפץ זרק ממעון רה"מ בירושלים צוות צילום בראשו הכתב (השקט והנינוח) עמרי מניב. בבירור שערכתי עולה שהצוות ישב בשקט והמתין לסיום הראיון לערוץ 2 (רוני דניאל) בחדר העבודה. לפתע יצא חפץ, אדם מטורלל לכשעצמו, וזרק אותם החוצה".


הליכוד העלה הודעה בה הוא מאשים את הצוות שהתנהג "בפראות, בזלזול ובחוסר כבוד", תוך הפרת כללי האתיקה העתונאית. אני שואל את עצמי מאיפה חפץ מכיר את כללי האתיקה העתונאית. הוא היה עורך "מעריב" פעם ומה שאני זוכר מהתקופה הזו זה בעיקר התקפות זעם, טירוף, והתקרנפות מוחלטת מצידו.
בכל אופן, נשאלת השאלה מה קורה כאן? האם מישהו בבלפור איבד את זה? האם נתניהו מנסה להתחפש לרעייתו?

אולי. אבל נדמה לי שהסיפור האמיתי הוא זה: הם מנסים לייצר רושם שכל השמאלנים בתקשורת נגדם. פוטש תקשורתי, עאלק. תמונה של השלכת צוות צילום של ערוץ עשר היא תמונה מצויינת, למי שמאמין לספינים עלובים כאלה. לאן הם עוד יירדו?"