שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ״ץ ביקר היום (שלישי) בחדרה יחד עם הצוות הבכיר של המשרד ונפגש עם ראש עיריית חדרה בפועל ניר בן חיים ובכירי העירייה לדיון חשוב על מנת לדון באתגרים איתם מתמודדת העיר חדרה להם השלכות דרמטיות על איכות חיי התושבים, בין היתר הטמנת קווי מתח גבוה. 

במהלך הביקור הכריז השר על הטמנת קווי מתח גבוה בשטחי העיר בעלות של מאות מיליוני שקלים ובמימון של חברת החשמל, בשורה לה ציפו רבים מתושבי העיר. עוד הודיע השר כי מדיניות המשרד היא להפסיק את ייצור האנרגיה המזהמות וכיום פועלים לסגירת תחנות 1-4. כמו כן, בית חולים הלל יפה ומפעלים נוספים בעיר יחוברו לרשת הגז הטבעי ומשרד האנרגיה יסייע לעיר בהאצת ההתייעלות האנרגטית, בין היתר החלפת מערכות למערכות יעילות וחסכוניות, התקנת מערכות סולארית והקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים. 

מאיר שפיגלר, מנכ״ל חברת החשמל, הודיע כי תוך כחצי שנה יופסק שינוע הפחם מתחנת הכח אורות רבין בחדרה לאשקלון, בעקבות סיום שיפוץ הרציף באשקלון. בשורות אלה מגיעות אלה רקע החלטת הממשלה (שלשום, ראשון), לא לאשר הקמת תחנת כוח נוספת בעיר OPC2, זאת לאחר מאבק ארוך שניהלה עיריית חדרה. 

לצידו של שר האנרגיה נכחו במפגש מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות קובי בליטשטיין, יו"ר רשות החשמל אמיר שביט, מנכ״ל חברת חשמל מאיר שפיגלר, מנהל רשות המים יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות הגז הטבעי משה גראזי, מנהל מינהל הדלק והגז חן בר יוסף, משנה למנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות ברק נפתלי ואחראית שלטון מקומי ומייזמים בחטיבה לאנרגיה מקיימת עירית הייטנר. 

ראש עיריית חדרה בפועל ניר בן חיים: ״חדרה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ותוך מספר שנים תהפוך לעיר מטרופולין מרכזית בארץ. הצלחנו להביא היום בשורות חשובות ומשמעותיות שישפיעו על עתיד העיר חדרה ועל איכות חיי תושבינו״. לסיום, הודה ראש העיר לשר ולשותפים על הסיוע ושיתוף הפעולה למען קידום איכות החיים של תושבי חדרה.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: ״אחרי שחיברנו את העיר חדרה בכבישים ומחלפים נהפוך אותה כעת לעיר ירוקה למען תושביה. אני מודה לראש העיר ניר בן חיים על שיתוף הפעולה ומתחייב להמשיך לפעול למען פיתוח העיר - בדיוק כפי שעשיתי בעבר עם הקמת המסילה המזרחית ובניית תחנת חדרה מזרח, שיפוץ תחנת רכבת מערב, הרחבת כביש 2, בניית כביש 9 וגשר אולגה, לצד עשרות פרויקטים נוספים״.