מחקר חדש ומקיף שנעשה על ידי חברת IQAir חושף נתונים מסקרנים ומפתיעים לגבי איכות האוויר במספר ערים בעולם. אם חשבתם שהערים ההודיות או הסיניות ישתלטו על העשירייה הראשונה, אתם תופתעו לגלות שלא. על פי הדירוג, שפורסם היום (חמישי) באתר "בלומברג" האמריקאי, עולה כי העיר עם איכות האווירה הגרועה בעולם היא העיר הגדולה בארה"ב - ניו יורק. ובאיזה מקום ממוקמת תל אביב?

את העשירייה הראשונה פותחת העיר אקרה, בירת גאנה והעיר הגדולה ביותר במדינה, בה חיים יותר מ-2 מיליון בני אדם. מיד אחריה, במקום התשיעי, בירת עיראק, בגדד, בה חיים יותר מחמישה מיליון בני אדם. במקום השמיני, העיר המאוכלסת ביותר ביבשת אמריקה - סאו פאולו שבברזיל, שבה חיים יותר מ-12 מיליון בני אדם.

במקום השביעי, ממוקמת העיר לאהור, העיר השנייה בגודלה בפקיסטן, בעלת אוכלוסייה של יותר מ-10 מיליון בני אדם ואחריה, במקום השישי, היא העיר האנוי, בירת וייטנאם. את החמישייה הראשונה, בדירוג הערים עם איכות האווירה הגרועה ביותר, פותחת העיר כלכותה שבהודו, ומיד לאחר מכן, הנציגה הישראלית ברשימה - תל אביב, אשר ממוקמת במקום הרביעי והלא מחמיא במיוחד. במקום השלישי נמצאת העיר דטרויוט שבארה"ב, במקום השני העיר דאקה, בירת בנגלדש והגדולה ביותר בה, ובמקום הראשון - העיר ניו יורק.

דירוג הערים המרכזיות בעולם:

100. סולק לייק סיטי - ארה"ב
97. סן פרנסיקו - ארה"ב
96. הלסינקי - פינלנד
95. לוס אנג'לס - ארה"ב
85. מוסקבה - רוסיה
76. קייב - אוקראינה
71. סיאול - קוריאה הדרומית
64. רומא - איטליה
62. טוקיו - יפן
58. איסטנבול - טורקיה
48. מדריד - ספרד
39. ברלין - גרמניה
38. יוהנסבורג - דרום אפריקה
37. מומבאי - הודו
35. קראצ'י - פקיסטן
33. ריאד  - סעודיה
26. פריז - צרפת
23. מקסיקו סיטי - מקסיקו
20. דובאי - איחוד האמירויות
18. ונקובר - קנדה
17. ג'קראטה - אינדונזיה
15. ניו דלהי - הודו
12. שגנחאי - סין
10. אקרה - גאנה
9. בגדד - עיראק
8. סאו פאולו - ברזיל
7. להור - פקיסטן
6. האנוי - וייאטנם
5. כלכותה - הודו
4. תל אביב - ישראל
3. דטרויט - ארה"ב
2. דאקה - בנגלדש 
1. ניו יורק - ארה"ב