ישיבת הממשלה היום (ראשון) תציין חצי שנה להקמת הממשלה הנוכחית, ויושבי ראש השדולה הסביבתית של הכנסת מתריעים בפני רה"מ בנימין נתניהו כי הממשלה לא עמדה בהתחייבותה בהסכמים הקואליציוניים - להביא לכנסת תוך שישה חודשים מהקמתה את חוק האקלים לקריאה ראשונה.

הפחתה בפליטת גזי החממה והיערכות למשבר: עיקרי הצעת חוק האקלים נחשפים
המשרד להגנת הסביבה החל לדון בהשלכות עליית מפלס פני הים על מדינת ישראל

חוק האקלים, שהמשרד להגנת הסביבה החל בניסוחו בתקופת הממשלה הקודמת, אמור לקבע בחוק את יעדי הפחתת פליטות גזי החממה בישראל מהתעשייה, התחבורה ושאר מגזרי המשק, שעליהם התחייבה המדינה בפני הקהילה הבינלאומית, ולקבוע מנגנונים של אכיפה וענישה על מזהמים שלא יעמדו ביעדי החוק. משרדי האנרגיה, האוצר וראש הממשלה מתנגדים לחקיקה המחייבת שמציע המשרד להגנת הסביבה בהתאם לחקיקה בעולם המפותח, וכבר יותר מחודש החקיקה מעוכבת.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד), כתבו בפנייתם לראש הממשלה: "אף שהממשלה מציינת השבוע חצי שנה לכינונה, העניין לא נמצא על סדר יומה. משבר האקלים הוא איום דרמטי על החיים שלנו ושל בני הדורות הבאים, ועל ישראל להתייחס אליו ככזה. אנו פונים אליך כראשי השדולה הסביבתית בדרישה לקדם את חוק אקלים בדחיפות. הממשלה הקודמת העבירה חוק אקלים בקריאה ראשונה שניתן להמשיך בחקיקתו בכנסת הנוכחית לקריאה שנייה ושלישית מאותה נקודה. אין אופוזיציה וקואליציה כשמדובר במשבר האקלים, ולכן נתמוך בכל חוק שאפתני ונחוש שיעלה על סדר יומה של הכנסת".