יחידת הייצור הראשונה בתחנת הכח רוטנברג באשקלון החלה היום (רביעי) את תהליך ייצור החשמל בגז טבעי. זאת, לאחר שעברה הסבה מייצור פחם.

על פי התוכנית הרב שנתית של חברת החשמל, יחידות הייצור בתחנות רוטנברג באשקלון ואורת רבין בחדרה, יוסבו בהדרגה לייצור חשמל בגז טבעי, כאשר השאיפה היא שעד תום שנת 2025 כלל היחידות תעבורנה הסבה כשהתוצאה - אפס שימוש בפחם. 

ישראל כ''ץ בתחנת הכוח באשקלון שעברה לייצור חשמל בגז  (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
ישראל כ''ץ בתחנת הכוח באשקלון שעברה לייצור חשמל בגז (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

"תחילת ייצור הגז באמצעות גז טבעי בתחנת הכח רוטנברג, בשנת ה-100 להקמתה של חברת החשמל, מסמנת מעבר הסטורי ומשמעותי, שמעיד על המחוייבות שלנו להפחית את זיהום האוויר ולהתקדם אל עבר היעדים הלאומיים שעליהם התחייבנו", ציין שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ, בטקס שהתקיים בתחנת רוטנברג. 

"היכולת שלנו לרתום את המשאב הלאומי לטובתנו יקדם את המשק הישראלי, יפחית עלויות כלכליות וסביבתיות ויחזק את הביטחון האנרגטי של ישראל. היו הפכנו את אשקלון לירוקה יותר ונעבוד קשה במטרה להשלים עד סוף שנת 2025 את הסבת יתר יחידות הייצור מחם לגז טבעי".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, אמר עוד: "המחוייבות שלנו היא לסיים את מעשה המרכבה שאנו מובילים להאצת עבודות ההסבה ביתר יחידות הייצור שעדיין צורכות פחם, בכוונה לסיימן בשנת 2025. במקביל, טיפלנו בהפחתה דרמטית של הפליטות מהשימוש בפחם".

סגנית ראש עיריית אשקלון מיריי אלטיט ציינה, כי מדובר ביום חושב לאיכות הסביבה באשקלון ובעיקר – יום חשוב לתושבות ותושבי אשקלון.