מיזם חדש של עיריית רמת גן ותאגיד מ.א.י למִחזור פסולת אלקטרונית: המפעל הנייד מהמתקדמים בעולם למיחזור פסולת אלקטרונית הגיע למרכז מרום נווה, להפנינג פופ אפ מהנה וחינוכי, שכלל מתחמי פעילות מיוחדים בנושא הפרדת וצמצום פסולת.

מעבר ללימודים הפורמליים המתקיימים בבתי הספר בנושאי סביבה וקיימות, יצאו התלמידים יחד עם תושבי העיר למסע של חינוך חוויתי לעידוד המיחזור, שכלל 2 שחקני שטח ססגוניים – 'דוקטור דיגיטל' במבצע הסברה לתלמידים, הופעת "צלילים מחצר הגרוטאות", סדנת אקו מיוזיק - תיפוף סביבתי וקצבי על כלים מפסולת אלקטרונית, עמדות קעקועים, צמות וצילום מגנטים, וכמובן מפעל המיחזור הנייד של מאי.

המשתתפים הביאו פסולת אלקטרונית חשמלית וסוללות מהבית, העבירו אותם למיחזור במפעל הנייד, ולמדו על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית, תוך שהם עוברים תהליך חינוכי ערכי, וגם מבצעים אותו בפועל. באמצעות אור, קול, שמע ומישוש הומחשה למשתתפים חוויית המיחזור. הם נגעו וראו כיצד נראה באמת מיחזור פסולת אלקטרונית. בדרך חדשנית זו קיבלו את האפשרות לקחת חלק פעיל ומעשי באיסוף ומיחזור, ואף זכו לתמורה חברתית וערכית. 

עיריית רמת גן ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית פועלים יחד ליצירת שינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת – פסולת אלקטרונית. במסגרת שיתוף הפעולה הוצבו מרכזי מיחזור עירוניים חדשים לפסולת אלקטרונית וסוללות ברחבי העיר. מיקומי נקודות האיסוף, וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר עיריית רמת גן ובאתר תאגיד מ.א.י.

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה.

כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי רמת גן, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

מעיריית רמת גן נמסר: "עיריית רמת גן מובילה בשמירה על הסביבה, ואנו ממשיכים להקים מרכזי מחזור שכונתיים הכוללים טכנולוגיות שונות על מנת לעודד הפרדה של פסולת. ברמת גן קיים מערך טיפול מהיר ונגיש להפרדת פסולת אלקטרונית".