מנתוני המשרד להגנת הסביבה, שפורסמו הערב (רביעי) עולה כי ריכוזי המזהמים באוויר במרכזי הערים ירדו במהלך יום כיפור בעשרות אחוזים בהשוואה לערב החג בשל היעדר התחבורה. נתוני תחנות ניטור איכות אוויר הפזורות ברחבי הארץ הצביעו על ירידה משמעותית בזיהום האוויר הנגרם מתחמוצות חנקן. במשרד להגנת הסביבה תלו את הירידה, כאמור, בהימנעות מרבית אזרחי ישראל מנהיגה במהלך יום כיפור ואמרו כי "השיפור המשמעותי באיכות האוויר ביום הכיפורים מדגים את ההשפעה של התחבורה כמקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות". 
במרכז מחקר סביבתי חיפה, שפעיליו ניטרו את האוויר בערי המפרץ במהלך כיפור, ניצלו את הירידה בנפח התעבורה בכבישים כדי למדוד את פעילות המפעלים במפרץ העיר והשפעתם על איכות האוויר בעיר. "בהעדר תחבורה ביום כיפור, ניתן לבחון את משמעות הזיהום התעשייתי במפרץ חיפה. לצערנו, הנתונים בשטח מאששים את הכתוב בדוח המיוחד של מבקר המדינה אשר תולה את מרב זיהום הסביבה במפרץ חיפה על התעשיות. – ומסתבר שאכן זה כך", אמרו במרכז. 
מבדיקת המרכז עולה כי במהלך כיפור נמדדו במפרץ חיפה ערכי בנזן מסרטן גבוהים יותר מאשר בכיפור שעבר וגבוהים יותר מאשר ביום שבת רגיל. בעקבות המדידות הדגישו במרכז כי: "לא נמדדה ירידה בזיהום חלקיקי (PM2.5) ובאוזון קרקע רעיל הפוגעים במערכת הנשימה. רמות החלקיקים בחיפה ונשר היו גבוהים יותר מאשר במרכז הארץ" ומוסיפים: "בכל שנה מתים בישראל 2500 אנשים מזיהום סביבתי המשויך לחלקיקים (PM2.5) – בדומה למספר ההרוגים הכולל במלחמת יום כיפור. רק סגירת תעשיות מזהמות היא צעד אפקטיבי להפחתת זיהום סביבה. אנחנו מצפים מהמשרד להגנת הסביבה להוציא את הראש מהחול ולקדם את תוכנית מפרץ החדשנות להבראת מפרץ חיפה".

גם מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי בתחנת קריית חיים-רגבים בחיפה, המושפעת מהתעשייה שפעלה כרגיל בחג, לא נרשמה ירידה בזיהום האוויר בחלק מהמזהמים. "נציין, כי תחנות הכוח עובדות ביום כיפור בעומס נמוך מעט מהרגיל, והתעשייה הגדולה בישראל עובדת כרגיל – ולכן בתחנות הסמוכות לתעשייה (כמו למשל בקריית חיים – רגבים בחיפה) לא ניכרות השפעות מהותיות בירידת זיהום האוויר בחלק מהמזהמים" אומרים במשרד להגנת הסביבה ומדגישים: "כמו בכל יום כיפור, הירידה הדרסטית חלה רק בתחמוצות חנקן ובמזהמי אוויר הנפלטים מתחבורה".