ההתמכרות של העולם לקניות בכלל ולקניות אונליין בפרט, התורמת לזיהום כדור הארץ בכל דרך אפשרית, כמעט הורגשה גם ברחובותיה של תל אביב במהלך יום שישי האחרון, עת צויין בעולם הקמעונאות אותו 'חג קניות' שמקורו בארה"ב, ה'בלאק פריידיי'. בלב המהומה הצרכנית צעדו אלפי בני נוער ומבוגרים בשדרות רוטשילד בעיר, במחאה לא רק על ההתמכרות הצרכנית האנטי-סביבתית שמשגעת את העולם מדי נובמבר, אלא על התעלמותה של ממשלת ישראל ממשבר האקלים העולמי ,בעיקר במדיניותם העיקשת של משרד האנרגיה ומשרד ראש הממשלה להרחיב את האישורים לחיפושי גז פוסילי, נפט ופצלי שמן – כולן דרכים מזיקות של הפקת אנרגיה, במקום להתמקד בעיקר בפיתוח תחום האנרגיות המתחדשות.

ההפגנה בתל אביב היתה אחת מאלפי הפגנות שהתרחשו ביום שישי במוקדים רבים ברחבי העולם, לקראת פתיחתה של ועידת משבר האקלים השנתית ה-25 של האו"ם ביום שני במדריד. ההפגנה התקיימה ביוזמת תנועת הנוער הגלובלית "שובתים למען העתיד", שביחד עם תנועות המחאה "המרד בהכחדה" מנהיגות את יוזמת "ימי שישי למען העתיד" בערי העולם הגדולות. הפעם, להבדיל מבהפגנות הקודמות שקיימו הפעילים הישראלים בשתי התנועות, הצטרפו אליהם מאות הורים מכל רחבי הארץ, המקימים בשבועות האחרונים בקבוצות שונים באמצעות הרשתות החברתיות את התנועה הישראלית של "הורים למען האקלים". 
"אנחנו מוקפים בפרסומות שמעודדות אותנו לקנות ב'יום שישי השחור', באותה עת בה אנו שומעים בחדשות על סכנת משבר האקלים ההולך ומחריף ואזהרות של מומחים מפני ההשלכות הרות האסון של המשך ההתעלמות מהמשבר. לכן, נמשיך למחות לשינוי כיוון ולמעבר לכלכלה בת קיימא", אומרים ב"המרד בהכחדה - ישראל". רק לאחרונה התפרסם מכתב של 11 אלף מדענים המזהירים מפני משבר האקלים שמאיים על קיומה של הציויליזציה האנושית המוכרת לנו מאז המהפכה התעשייתית. "ועדיין, הממשלה מתעלמת מהאזהרות, ובמקום לפעול לשינוי ממשיכה לקדם דלקים מזהמים ובראשם הגז הפוסילי", אומרים מארגני המחאה.

המשבר צפוי לפגוע בישראל במהלך העשורים הקרובים בצורה חמורה בשל מיקומה הגיאוגרפי - בחודש הכי חם בישראל צפויה להיות התחממות של 6.2 מעלות בהשוואה לממוצע העולמי הטרום-תעשייתי, אתגר קשה לגידול המזון והפקת המים ולאיכות החיים בכלל. "קיים חלון הזדמנות והשינוי ישים מבחינה כלכלית וטכנולוגית. על ממשלת ישראל להוביל במהירות ובדחיפות את ההתאמות הדרושות למעבר לכלכלה נקייה מגז, פחם ונפט עד 2025" שנת 2020 היא שנת מפתח ביישום הסכם פריז ובה על ממשלות העולם לדווח לאו"ם על עמידתן בהתחייבויות שלקחו על עצמן.