סיירת החוף היא ארגון אזרחי של מתנדבים חובבי ים, בהם צוללנים ובוגרי יחידות מובחרות, המקדמים את השמירה על הים ומעניקים סיוע לגופי האכיפה והשימור הימיים באמצעות פעולות סיור, ניטור וטיפול במפגעים ימיים באופן יזום בעומק הים.

כעת מצטרפים ללוחמי הים האלה גם לוחמים קטנים, במסגרת יוזמה של המתנדבים לרתום את הדור הבא למאבק בשמירה על הים. לרגל יום האוקיינוסים הבינלאומי שצויין בשבוע שעבר, יצאה העמותה לסיור לימודי וחווייתי ראשון בחופי אשדוד עם קבוצת ילדים מבית הספר יוספטל באזור. כך באמצעות "קול קורא" שהפיצה להשתתפות בפיילוט, הצליחה העמותה להשיק מיזם חינוכי ייחודי בנושא השמירה על הסביבה הימית.

הילדים שמעו על חשיבות המגוון הביולוגי בים ועל הסכנות האורבות לו מצד האדם, לרבות זיהום, שימוש בפלסטיק וציוד דיג נטוש. אנשי הסיירת חשבו על כל פרט, ו"יורדי הים" הקטנים פגשו במסע גם "בת ים" שסיפרה להם על בעלי החיים הימיים באזור. בנוסף קיבלו משימה – למצוא יחד בקבוק עם פתק שהוביל אותם למציאת אוצר אבוד.

הסיור היה הצלחה כבירה, וההרשמה של הורים לעשרה מפגשים קרובים בקבוצות של שבעה ילדים כבר התמלאה, ובהן ילדים על הרצף האוטיסטי וילדים עם שיתוק מוחין.

בסיירת החוף הופתעו מההיענות למיזם שלהם, והם נערכים להמשיכו. פעיל סיירת החוף דורון בראש טוען כי "חשוב להבין שלמרות האשליה שגודלו של הים הוא אין־סופי, היום אנחנו כבר מבינים שלפעילות האדם השפעה מכרעת על יכולתם של האוקיינוסים להמשיך ולקיים חיים בתוכם ומחוצה להם – גם עבורנו היום, וגם עבור ילדינו מחר. באמצעות פעילות משולבת עם ילדים רצינו להביע זאת".

מייסד ארגון סיירת החוף יוסף סגל הסביר: ״הארגון עוסק בשימור הסביבה הימית במשך כל השנה, והמחויבות שלנו היא לשלב גם תוכן לימודי, ובדגש על הדור הצעיר, במקביל לפעילות השוטפת והמאתגרת".

לתמיכה בארגון: www.thecoastpatrol.org