אמנון זרקא, תושב קיבוץ ארז שבעוטף עזה, אשר נמצאת מאז סוף השבוע תחת הפגזות מרצועת עזה, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM על מנת לספר ולשתף בחוויות התושבים. במהלך השיחה סיפר זרקא גם על השפעת הטילים על בעלי החיים וסיפר: "הפרות מבוהלות, ראינו בסבבים קודמים ירידה בתפוקת החלב".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
חיסול בכירים והמשך הירי לדרום ולגוש דן | סיכום היום השני
"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו
הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו
גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"
סיום המבצע? גורם פלסטיני: "הפסקת האש תיכנס לתוקף בשעה 20:00"

"בימים האלה אני מתמודד עם אנשים שצריך לעודד אותם להמשיך ולאחוז במה שהם עושים, ביניהם גם מגדלי בעלי חיים", פתח זרקא את דבריו והוסיף כי "אנחנו מדברים על על בקר, פרות לחלב, בערך 600 ראשים שם בכיסופים ועל עופות בקנה מידה של כ־100 אלף עופות", הוסיף.

על נושא השפעת הלחימה על בעלי החיים סיפר כי "בכלבים רואים את זה הכי מובהק מהכול, הם מאוד נבהלים, הם מאבדים את חוש ההתמצאות שלהם. לגבי הפרות, הן מבוהלות גם כן מההדף, מהרעש, לא צפינו בפעמים קודמות גם בארז וגם בכיסופים ירידה בחלב. בעופות ראינו כן סיפור של בהלה, יש מעין תופעה כזו שכשהם נבהלים הם מצטופפים ונוצר חנק. בפרות לא ראינו את זה, אנחנו רואים כן מצוקה על הפרה, האינסטינקטים שלהם טובים משלנו. כשפרה לא מרגישה טוב רואים את זה. לא מצאנו השפעה על החלב".

"בני המשפחה של אותם אנשים לא נמצאים פה, כל המגדלים, גם מגדלי הצומח, נשארים פה אחרי שהמשפחות יצאו מקו האש, זה לא כל כך נוח. מצד שני אנחנו מעריכים את המסירות שלהם, הם צריכים להישאר לשמור על הרכוש ששייך להם. התפקיד שלי, בימים רגילים הוא לנהל, בימים כאלה זה לטפל את האנשים, לדאוג למורל יותר גבוה, שנוכל להמשיך להחזיק בנכסים האלה של בעלי החיים בעיקר בהצלחה", סיכם תושב קיבוץ ארז.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm