ירושלים היא העיר היחידה בישראל שהצטרפה לפרויקט האירופי החדש Sunrise, בהיקף של 10 מיליון יורו במימון האיחוד האירופי. במסגרת הפרויקט, במהלך שלוש השנים הקרובות ירושלים תעבוד עם 40 ארגונים נוספים כדי לפתח סט טכנולוגיות ופתרונות חדשים שישפרו את העמידות של תשתיות קריטיות נגד השפעת מגיפות וסיכונים אחרים כמו משבר האקלים.

בעיריית ירושלים מציינים כי ההצטרפות לפרויקט היא חלק ממעורבותה הגבוהה של העירייה והשקעתה בהתמודדות עם שינויי האקלים בישראל, וכי התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים נועדה להבטיח את חוסן התשתיות הטבעיות, הפיזיות, הכלכליות והחברתיות של העיר במציאות של אקלים משתנה ואירועי קיצון. "מטרת התוכנית היא להבטיח את ביטחונם ובריאותם של התושבים בעיר, למנוע סיכונים ולפתח מנופים כלכליים".

פרויקט Sunrise מבוסס על שיתוף ידע בינלאומי ונועד להבטיח זמינות, אמינות והמשכיות של תשתיות עירוניות קריטיות כגון תחבורה, אנרגיה, מים ושירותי בריאות. כחלק מהפרויקט, עיריית ירושלים תשתף בידע שלה על ההתמודדות עם משבר הקורונה ומשברים נרחבים נוספים כדי לעזור ולפתח טכנולוגיות לשיפור החוסן העירוני בזמני משבר. בנוסף, העיר תהווה חלק מתהליך הלמידה כדי להשפיע לחיוב על קבלת החלטות, שינוי מדיניות ושימוש בטכנולוגיות.

התוכנית העירונית בירושלים כוללת מגוון רחב של פעולות להתמודדות עם שינויי האקלים, כגון: צמצום פליטות והגבלת זיהום האוויר, נטיעות עצים במרחב הציבורי, הקמת קבוצת מנהיגות נוער ירושלמית למען האקלים, פיתוח והרחבת מערך תחבורה ציבורית חשמלית כגון רשת הרכבת הקלה, סלילת רשת של 200 ק"מ של שבילי אופניים לצד הרחבת המערך העירוני השכרת אופניים (ירופאן), פרישה של עשרות עמדות טעינה לרכבים חשמליים, וכן מיזמים עירוניים נוספים התורמים להפחתת זיהום האוויר בעיר.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון מדגיש: "ירושלים שמה לה למטרה להפוך את בירת ישראל למובילה גם בתחום הגנת הסביבה במדינה, ואני גאה שהעיר לוקחת חלק בפרויקט החשוב הזה. שיתוף פעולה בינלאומי יתרום להתמודדות עם שינויי האקלים בעיר ויאפשר לתושבי העיר להמשיך ולנשום אוויר הרים צלול כיין עוד שנים רבות".