זהו חג הט"ו בשבט הראשון שחוגג בספארי עץ האלון המצוי אשר הועתק לפני מספר חודשים אל פינת ההנצחה לזכרו של אלון זיגלשטיין ז"ל. עץ האלון, בן מעל 100 שנים, הועתק מעמק חפר אל חצר הדובות החדשה בספארי ברמת גן.

פינת ההנצחה נמצאת מחוץ לתצוגת הדובים החדשה אשר בנייתה  התאפשרה הודות לתרומתה הנדיבה של משפחת זיגלשטיין ובסיועה של עיריית רמת גן. עץ האלון נבחר לפינת ההנצחה בחצר הדובות בשל אהבתו הרבה של זיגלשטיין ז"ל לרמת הגולן, שם חיו בטבע בעבר דובים חומים סורים והיא גם חלק מאזור התפוצה הרחבה של האלון המצוי. החיפוש אחר העץ , התמקד בפרט ספציפי ומעניין כמחווה לאופיו המיוחד של זיגלטיין  ז"ל.

העתקה של עץ אינה עניין של מה בכך. עצים כמו צמחים אחרים, מאבדים את רוב המים שלהם בתהליך של אידוי המתרחש דרך העלים. בטרם העתקתו של העץ נגזמה עלוותו כדי לוודא שאינו מתייבש, מאחר ומערכת השורשים של העץ מנותקת מן הקרקע. שינוע העץ הכבד אשר גילו מוערך ב100 שנים, ונטיעתו מחדש, הינם משימה מורכבת מאוד. בסיועו של מר הלל בר יחד עם צוות הספארי יחד עם ד"ר גלעד גולדשטיין אוצר הספארי וסיגל הדר המשימה הושלמה בהצלחה.  

בבניית תצוגות בגן החיות חושבים בין היתר על תפאורה מתאימה שתשלב יחד את הפנים והחוץ ולכן גם בתוך החצר נשתלו עצי אלון צעירים. בעתיד, הקהל יוכל לצפות בעליהם של כל האלונים משתלבים זה עם זה להנאתן ורווחתן של הדובות החומות הסוריות החיות בספארי.