כבכל שנה, פקיד הדיג במשרד החקלאות מפרסם לשימוע טיוטה להסדרת הדיג בים בעונת הרבייה. בשנים קודמות הגיעו ארגוני סביבה כמה פעמים לבתי משפט ועד לערעור בעליון, שעיגן קביעות חשובות בנוגע לאמות המידה להסדר, אך למרות זאת - גם השנה פקיד הדיג מציע פריצה של עיקרון איסור הדיג בעונת הרבייה, ומתיר שימוש בשיטות דיג לא סלקטיביות הפוגעות במינים מוגנים, ולא זו בלבד - אלא גם מתיר במפורש דיג של מינים שזו עונת הרבייה שלהם.

החברה להגנת הטבע, יחד עם עמותות אנימלס ותנו לחיות לחיות והקליניקות המשפטיות־סביבתיות באוניברסיטאות תל אביב ובר־אילן, תובעות ממשרד החקלאות לעגן את ההסדרים המחמירים ביותר לעונת הרבייה של הדגה, שפריצתם משמעותה לא רק פגיעה במגוון הביולוגי החיוני לשמירה על האיזון בטבע - אלא גם כריתת הענף שעליו יושבת חקלאות הדיג עצמה.

במכתב ששלח ראש תחום מגוון ביולוגי בחברה להגנת הטבע אלון רוטשילד אל פקיד הדיג הראשי ניר פרוימן, הוא מדגיש: "תקנות הדיג קובעות כי משך עונת הרבייה יהיה 60־90 יום. לא הצגת נתונים התומכים באישוש או בשיפור משמעותי במצב הדגה בישראל ולא בים התיכון כולו, אלא להפך. אנו מתנגדים להתרת דיג בשיטות לא סלקטיביות, ודורשים לאסור אותן באופן גורף במהלך עונת הרבייה".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "החלטת פקיד הדיג מתפרסמת להערות הציבור, וגם השנה התקבלו עשרות התייחסויות של בעלי העניין למדיניות הצפויה. ההחלטה מתקבלת על סמך כל גורמי המקצוע, וכן על בסיס כל הידע המצטבר והקיים, לרבות סקרי דיג ושלל. ההחלטה בנוגע לתקופת איסור הדיג נקבעת על בסיס שיקולים ונתונים המובאים בפירוט במסמך הנימוקים, המפורסם גם באופן שקוף באתר המשרד".

אולם בחברה להגנת הטבע מדגישים: "הגדרת רשימת מינים מותרים עבור שיטות דיג שאין שליטה על המינים הנתפסים בהן היא הגדרה תיאורטית שלא הולמת שום בסיס מקצועי. מדוע טרח המחוקק לתקן תקנה של איסור דיג בעונת הרבייה, אם בחודשים אלה פקיד הדיג מתיר לדוג מיני דגים שמצויים ברבייה באותו זמן ממש, כשהתוצאה היא ציד של נקבות מלאות ביצים?".