המשרד להגנת הסביבה הגיש לאמנת האקלים של האו"ם דוח מיוחד העוקב אחר סטטוס פליטות גזי החממה במשק ואופן יישום התוכניות הממשלתיות להפחתת הפליטות, כפי שהמדינה התחייבה.

על פי הדוח, בשנת 2021 ירדה רמת הפליטות במשק, זאת בהמשך למגמה משנת 2020. בשנה זו, על פי אומדן המשרד להגנת הסביבה, נפלטו כ-76.6 מיליון טונות גזי חממה, לעומת 79 מיליון טונות בשנת 2015. היעד הלאומי של מדינת ישראל לשנת 2030 הוא 58 מיליון טונות.

עוד עולה מהדוח, כי מדינת ישראל לא עמדה ביעד לייצור 10% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2020, ורק בסוף שנת 2022 אחוז ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל הגיע לסביבות ה-10%. 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אמרה בנוגע לדוח: "על אף הנתונים המעודדים, המצביעים על תחילת מגמה של ירידה בפליטות במשק בישראל, הוא עדיין תלוי בדלקים מזהמים, והדרך להשגת יעדי האקלים והבטחת התחרותיות של הכלכלה בעולם מאופס פליטות היא ארוכה".

"על הממשלה להאיץ את הפעולות לגמילת המשק מדלקים פוסיליים באמצעות מעבר לאנרגיות מתחדשות ולתחבורה יעילה, חשמלית ונקייה. חוק האקלים שאנחנו מקדמים הוא חלק משמעותי באסטרטגיית האקלים של ישראל ובמעבר לכלכלה מאופסת פליטות, למען בריאות הציבור ועתיד ילדינו", הוסיפה סילמן.