האם אבוקדו טוב בשבילנו? אבוקדו מספק רשימה ארוכה של יתרונות שהופכים אותו למזון האידיאלי לירידה במשקל. אבל מכיוון שאבוקדו ידוע כמכיל הרבה שומן ועתיר קלוריות, אין זה מפתיע שרבים עלולים עדיין להרגיש חלוקים לגבי השפעות אחרות שעשויות להיות לפרי על גופנו. "גורם אחד לגבי אבוקדו שאנשים נוטים להתעלם ממנו הוא שמדובר בפרי, וצירופו לתזונה בריאה ומאוזנת יכולה להציע השפעות חיוביות", מסבירה הדיאטנית לורן מנאקר. "נתון נוסף שעשוי להפתיע אנשים הוא שמדובר בפרי היחיד עם שומנים טובים". להלן פירוט של המתרחש בגופנו כאשר אנו אוכלים אבוקדו, בדגש על היתרונות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אבוקדו עשיר במינרלים ונוגדי חמצון

צריכת אבוקדו היא אידיאלית אם אנו מחפשים להגביר את צריכת הוויטמין. "האבוקדו עמוס בתזונה", מסביר הדיאטן טובי סמיתסון. "הם מספקים מקור נהדר של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, ויטמין C, E, K, B6, ריבופלבין, ניאצין, חומצה פולית, מגנזיום חומצה פנטותנית, אשלגן, לוטאין, בטא-קרוטן, והם מקור צמחי של חומצות שומן אומגה 3".

אבוקדו מפחית את הסיכון לתסמונת מטבולית

התסמונת המטבולית אינה מתייחסת למעשה לאבחנה אחת - אלא משמשת לתיאור מספר האבחנות החופפות בו-זמנית שיכולות להגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ וסוכרת. עם זאת, צריכת אבוקדו נקשרה להפחתת הסיכון הפוטנציאלי לפתח מצב זה.

אבוקדו עוזר לווסת את לחץ הדם ומוריד את הסיכון למחלות לב

לאבוקדו יש קשר לבריאות הלב. אבוקדו עוזר להתמודד ישירות עם לחץ דם גבוה, ומפחית את הסיכון ליתר לחץ דם כרוני, מצב שיכול להשפיע על תסמונת מטבולית, ועוזר בסופו של דבר להפחית את הסיכון למחלת לב. "האבוקדו עשיר באשלגן ודל בנתרן, מה שעוזר להוריד את לחץ הדם ולהפחית את הסיכון להתקף לב או שבץ", אומר סמיתסון. מנה אחת של אבוקדו מספקת שישה אחוזים מצרכי האשלגן היומי. תזונה עשירה באשלגן יכולה לסייע בקיזוז חלק מההשפעות המזיקות של הנתרן על לחץ הדם.

אבוקדו עוזר לגוף לספוג ברזל

ויטמין C הוא נוגד חמצון המקדם ריפוי ועוזר לגוף לספוג ברזל. מומלץ לקבל נוגדי חמצון דרך מזונות בריאים כמו אבוקדו, ולא תוספי מזון. אבוקדו מכיל ארבעה אחוזים מהערך היומי של ויטמין C למנה של 50 גרם.

אבוקדו תומך בבריאות העצם

אבוקדו הוא מקור טוב לוויטמין K, חומר תזונתי שהגוף צריך כדי להישאר בריא. ויטמין K חיוני לקרישת דם ולעצמות בריאות. אכילת אבוקדו אחד שלם מתדלקת את גופנו ב-42 מיקרוגרם של ויטמין K, המהווים למעלה מ-35 אחוזים מהערך היומי.

אבוקדו מלא בסיבים

פירות, ירקות ושעועית ידועים כבעלי תכולת סיבים גבוהה, ואבוקדו אינו יוצא מן הכלל. מנה אחת של אבוקדו בגודל בינוני דלה בפחמימות, אך היא מכילה שלושה גרם סיבים. צריכת סיבים עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב, סוכרת סוג 2 והשמנת יתר.

אבוקדו מעלה את רמות הכולסטרול הטוב

בעוד ששומנים ידועים כקשורים לכולסטרול גבוה, אבוקדו הוא חריג. אבוקדו הוא מקור שומן בריא ללב, הוא נקי מכולסטרול ושומן רווי. מחקרים הראו קשר לצריכת שומן מהסוג הטוב (הבלתי רווי) באבוקדו עם עלייה ברמות הכולסטרול הטוב.

אבוקדו מוריד את הסיכון לסוכרת מסוג 2

תכולת הסיבים והשומן של אבוקדו מורידה את הסיכון לסוכרת מסוג 2. תכולת הסיבים של אבוקדו עוזרת להרגיש שובע מהר יותר, ומקור השומן הבריא עוזר לרמות השובע.

אבוקדו עשוי לשפר את בריאות העיניים שלך

מי ידע שאבוקדו יכול לשמור על הראייה שלך במצב מעולה? מחקר משנת 2017 מצא שיפור הן בקוגניציה והן בראייה עבור אלו שצרכו אבוקדו אחד ליום. "האבוקדו מכיל את נוגד החמצון לוטאין", אומר סמיתסון. "לוטאין ממלא תפקיד במניעת מחלות עיניים הקשורות לגיל ומציע ביצועים קוגניטיביים משופרים."