מאזין ביקש להתייעץ עם פרופ' רפי קרסו בתוכניתו ב-103FM לגבי בנו בן ה־45 שלאחרונה גילו לו דליות בוושט, כתוצאה ממחלה בכבד. פרופ' קרסו הסביר לו במהלך השיחה את הסיבות, ודרך הטיפול. 

"הוא תרם דם, וגילו שבמקום 40 אנזימים של הכבד, היו 300-200. הרופאים אמרו לי שבגלל שהם לא מבינים מאיפה זה בא, אז הם מסווגים את זה כאוטואימוני. אחרי תקופה מסוימת של סטרואידים, הוא עבר לאימורן, 100 מ"ג, והוא לוקח את זה כבר שנים", אמר המאזין. 

לדברי המאזין, "לפני כשנתיים, הוא התחיל בהליך של הורדת הכדורים, הורידו לו בכלל את הכדורים, והאנזימים יציבים, בנורמה. בבדיקת אנדוסקופיה שגרתית גילו דליות בוושט". פרופ' קרסו הסביר כי גילוי הדליות קשור למחלת כבד כרונית.  

המאזין תהה: "אותי מעניין, האם הדליות יכולות להיות כתוצאה מזה שהוא הפסיק את התרופות או שבעצם זה היה כל הזמן". על כך אמר קרסו: "יכול להיות שזה היה קודם ולא ראו את זה. יש פה בעייתיות, המחלה מתקדמת כנראה. צריכים להיות עם אצבע על הדופק ובמעקב".

"למה להיות במעקב? כי לפעמים מחלות ויראליות כמו שפעת, סטרס, טראומה, מצב רגשי או נפשי יכולים לגרום למחלה אוטואימונית להחמיר או להתלקח", הוסיף הפרופ'. 

עוד אמר קרסו: "מה שאנחנו חוששים זה שהדליות ידממו". לטענתו, הדרך לטפל בזה היא לאזן את הכבד. הוא גם הרגיע: "בסך הכל, זה דבר שיש אותו להרבה מאוד אנשים עם מחלות כבד. צריכים להיות במעקב, לקבל טיפול ואפשר לחיות עם זה עוד 40 שנה, גם יותר".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.