מדענים מאוניברסיטת מערב ניו אינגלנד גילו שאכילת ענבים משנה את המיקרוביום של המעי (חיידקי המעי) ומשפרת את הבריאות. המחקר פורסם ב-Scientific Reports, כאשר מדענים בחנו את השפעת הענבים על המיקרוביום של המעי, שכן ידוע שהמעי מכיל מיליארדי מיקרואורגניזמים המשפיעים על בריאות הציבור.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המחקר נמשך כ-8 שבועות, בו השתתפו 29 מתנדבים משני המינים (גברים בין 29 ל-53 שנים, ונשים בין 24 ל-55 שנים), והם התבקשו לאכול ענבים 3 פעמים ביום במשך שבועיים, וכן ואז להוציא אותם מהתזונה.

תוצאות המחקר הראו כי כמות החיידקים במעי, רמת האנזימים והמסלולים הביולוגיים לאחר אכילת ענבים השתנו לטובה, מה שהשפיע על מצב הלב, המעי הגס, המוח ועל מדדי הבריאות הכלליים.

חיידקי המעי הם קבוצות של חיידקים (מיקרוביוטיקה במעיים) שחיים במעיים, וכוללים מספר סוגים, ונוכחותם ואיזונם משפיעים על בריאות האדם. חיידקים ידידותיים מהווים יותר מ-85% מכלל חיידקי המעי, כמו גם חיידקים המסוגלים לגרום למחלות. החיידקים במעיים חיים באיזון אחד עם השני ועם הגוף, וחוסר איזון באיזון זה מוביל לבעיות או מחלות.

 
חיידקים נמנים עם מרכיבי גוף האדם וממלאים בו תפקיד חשוב ביותר, מספר גדול מהם חיים במעיים ויוצרים בתוכו שכבה תומכת הנקראת פלורת המעי, סוגים רבים של חיידקים חיים גם על עור אנושי בריא, אשר גם יוצרים את פלורת העור, כמו גם הפה מכיל מספר רב של חיידקים. 128 מהמיקרואורגניזמים הללו נספרו בריאות.

החיידקים הקיימים בגוף מתחלקים לשני סוגים, מועילים ומזיקים, והסוג הראשון מרוכז במעיים, ברחם ובילדים, ומספרם יורד עם הגיל.

החיידקים המועילים במעיים מסייעים בתהליך עיכול שומנים וסיבים, יצירת ויטמינים B ו-K, מניעת הפיכת חנקות לרעלנים, שמירה על רמת חומציות מאוזנת בתעלות העיכול לעיכול טוב וסילוק רעלים מהכבד.