מסטיקים. הם קיימים במגוון רב של טעמים, צורות וצבעים, חלקם עם סוכר, חלקם בלי. כיף ללעוס אותם, לנפח מהם בלונים ובכלל זה נחמד שיש תעסוקה לשיניים... יש אנשים שמסתובבים עם מסטיק בפה כדרך קבע, ואם אתם בין אותם אנשים, כדאי שתקשיבו לרופא השיניים הספרדי ד"ר חאלד קאסם, האורתודנט הראשי והמייסד השותף של מרפאת "Impress" בברצלונה, שטוען כי אסור ללעוס מסטיק במשך יותר ממספר דקות.

"רועדת מעצבים, מלאה בבוז": מה גרם לאורנה בנאי להתפוצץ על עומר אדם ויעל שלביה?
תופעה מטרידה: המשטרה עוצרת חשודים בניגוד להוראות שופטים | פרסום ראשון

מדוע אתם בטח שואלים. אז לדברי ד"ר קאסם, לעיסת מסטיק ועבודת חניכיים ממושכת עלולות להוביל לעששת ואף לגרום לבעיות בלסת.

הוא אמר ל"דיילי מייל" כי בחירה במסטיק ללא סוכר יכולה להפחית עששת, כל עוד לא משאירים אותו בפה יותר מדי זמן.

"ההמלצה שלי היא ללעוס מסטיק עד 15 דקות לכל היותר", אמר הרופא. "אם תמשיכו ללעוס במשך פרקי זמן ארוכים - למשל כמה שעות - הציפוי החלק סביב השיניים שנקרא אמייל יתחיל להתפוגג. התהליך נקרא דה-מינרליזציה והוא עלול להפוך את השיניים למועדות יותר לעששת ולריקבון.

עבודת חניכיים ממושכת עלולה גם להחמיר מצבים המשפיעים על המפרקים הרקתיים (TMJ), המחברים את הלסת התחתונה לגולגולת. אלה המפרקים אשר שולטים בלעיסה, בדיבור, בפיהוק ובבליעה.

לעיסת מסטיק, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
לעיסת מסטיק, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

לדברי ד"ר קאסם, "לעיסת מסטיק אינה יכולה לגרום לבעיית TMJ, אך היא עלולה להחמיר את הבעיה בחולים עם פגיעה ב-TMJ". כנ"ל לגבי אנשים עם בעיות עצם ושרירים כגון דלקת פרקים או אוסטאופורוזיס, הלעיסה יכולה להחמיר את הדלקת".

אם אתם בכל זאת רוצים להמשיך ללעוס, ד"ר קאסם מציע לבחור בסוגים ללא סוכר, במיוחד אלה המשתמשים בממתיקים מלאכותיים כמו קסיליטול וסורביטול. "קסיליטול הוא הטוב ביותר", אמר. "זה ממתיק טבעי".