תפוחי אדמה. אנחנו קונים אותם בסופר או בשוק, מניחים בסלסלה או בארגז עץ דקורטיבי במטבח ומשתמשים בהם להכנת מגוון מאכלים. חשוב לנצל אותם לפני שהם מצמיחים גבעולים או נרקבים וממלאים את המטבח בריח נוראי, אבל מה בנוגע לכתמים הירוקים שמופיעים על תפוחי אדמה? מדוע הם מופיעים והאם ניתן לאכול אותם כשהם מעט ירקרקים? מומחים של השירות הפדרלי להגנה על זכויות הצרכן ברוסיה הזהירו כי כתמים ירוקים על תפוחי אדמה מעידים על הימצאות חומר רעיל בשם סולנין בהם.

ההיסטריה נמשכת: נועה קירל פתחה מופע נוסף בפארק הירקון | כל הפרטים
אחרי ששקל רבע טון: כך גבר בן 36 ירד 140 ק"ג באופן טבעי | צפו

"סולנין מצטבר בירקות אם מאחסנים אותם בצורה לא נכונה, והוא מסוכן לגוף האדם. לכן, כאשר יש כתמים ירוקים על תפוחי אדמה, אתם צריכים להימנע מלאכול אותם, כי הם עלולים לגרום להרעלה חמורה", אמרו המומחים.

הם גם הדגישו כי תפוחי אדמה ניתן לאחסן במשך שנה שלמה! אבל הוסיפו כי עדיף לאכול אותם טריים, כשלושה עד ארבעה חודשים לאחר קטיפתם.

לדבריהם, בבואכם לקנות תפוחי אדמה חשוב לשים לב שאין עליהם כתמים ירוקים או כתמים לבנים. "כתמים לבנים מעידים על כך שהם לא טריים ואיבדו את הוויטמינים", אמרו המומחים והוסיפו כי הקליפה של תפוח האדמה צריכה להיות חלקה ולא מחוספסת. 

המומחים ציינו כי תפוחי אדמה עם אחוז גבוה של עמילן טובים לבישול ואילו אלה המכילים אחוז נמוך של עמילן עדיפים לטיגון. איך יודעים כמה עמילן יש בתפוח האדמה? חותכים אותו לשניים ומנסים להדביק את שני החלקים אחד לשני. אם הם נדבקים בקלות - אחוז העמילן בתפוח האדמה גבוה.

עוד אמרו, כי תפוחי אדמה לבנים הינם דלים בעמילן, הצהובים עשירים בקרוטנואידים (קבוצת פיגמנטים אורגניים המצויים בעיקר בצמחים, צבעם נע בין אדום לצהוב והם משמשים כנוגדי חמצון חזקים) ואילו האדמדמים מלאים באנתוציאנינים (הפיגמנט שמקנה לחלקים שונים בצמח את צבעם האדום) נוגדי חמצון.