בזמן שחבריהם לספסל הלימודים השתתפו בטקסי סוף השנה וקיבלו תעודות בבתי הספר בעיר, גם תלמידי בית הספר לילדים מאושפזים בהדסה זכו למסיבת סוף שנה משלהם ולתעודות סיום. 

״לקראת סוף השנה צוות בית ספר הדסה לילדים מאושפזים, הפועל לאורך כל ימות השנה תחת פיקוחו של משרד החינוך ומנח״י, מקיים בכל מחלקות הילדים ובשני הקמפוסים- עין כרם והר הצופים, טקס מרגש מאוד הכולל חלוקת תעודות לציון סוף שנת הלימודים״, מספרת מירה קלף-אסולין, מנהלת בית הספר. 

״טקס חלוקות התעודות הוא טקס חשוב ומעצים והוא מתנהל בדומה לאלו שמתקיימים בבתי הספר בקהילה, מהם מגיעים אלינו הילדים לתקופות אשפוז שונות. חשיבות הטקס היא בעיקר לתת הכרה ללמידה הרלוונטית וההתמודדות של התלמידים המאושפזים בבית החולים והטיפולים הלא פשוטים שהם עוברים. המשמעות של חלוקת התעודות היא להזכיר להם שהם תלמידים למרות שנמצאים בבית החולים, תלמידים שממשיכים באיזושהי שגרה מבורכת למרות המורכבות שבאשפוז, למרות מרחק מבית הספר המקורי, מהצוות ומהחברים ולמרות שיש ימים לא פשוטים״, היא מסבירה. 

צוות בית הספר עם ילדי המחלקות בהדסה ותעודות הסיום (צילום: דוברות הדסה)
צוות בית הספר עם ילדי המחלקות בהדסה ותעודות הסיום (צילום: דוברות הדסה)

״דווקא השמירה על אותה שגרה וחיבור לחומר שהם מכירים, מצליחה פעמים רבות לעודד, להרים אותם ולהחזיר את התחושה של ימים רגילים״.  לדברי מירה, המשמשת אשת צוות מעל 12 שנים בבית הספר לילדים בהדסה ובשנתיים האחרונות אף עומדת בראשו,  כל הצוות החינוכי מתארגן לסיום השנה בהמון מחשבה והעמקה. 

״צוותי המורים והמטפלים מתכנסים לכתוב את התעודות, מתחמי בית הספר לובשים חג ומתקשטים לכבוד הטקס, מתקיימת פעילות מיוחדת לאורך כל השבועות האחרונים וישנה הרבה התרגשות, תחושת העצמה וגאווה לכל התלמידים והמשפחות. ממש כמו בבית הספר בשכונה שלהם. במהלך הטקס מנהלת בית הספר, רכזות המחלקה ומנהלי המחלקות פותחים בדברי ברכה. כל מורה ומטפלת מוזמנת להעניק את התעודה לתלמיד אותו היא ליוותה במהלך ימי האשפוז וכל ילד זוכה למחיאות כפיים מכל הנוכחים.

אין ספק, שהילדים אשר מאושפזים כאן למשך שבועות ארוכים בשל מחלות קשות או מצבים כרוניים מורכבים, מקבלים הזדמנות לחוות את ההתרגשות והפרפרים בבטן כפי שזוכים להן חבריהם מבית הספר הקבוע שלהם, וכפי שהם היו רגילים. כאן, בהדסה, הם פוגשים ילדים מכל מיני מסגרות וקהילות בירושלים, מגלים עולמות חדשים ומתחברים בקלות עם ילדים בני כל המגזרים, חשוב לנו מאוד שירגישו שווים וחשוב לאפשר להם - למרות המחלה, להשאר ילדים שעסוקים במה שעסוקים כל בני גילם״. 

בית הספר לילדים בהדסה הפועל מזה מספר עשורים, משמש מסגרת חשובה וממשמעותית ברצף הטיפול של ילדים בני כל הגילאים.  ״אנחנו מפעילים כיתות לימוד מגוונות בנושאים שונים וגם מאפשרים למידה פרטנית - הכל בהתאם לצרכיו של כל תלמיד״, מדגישה מירה. 

״מדובר בתכנים הזהים לאלו של בית הספר כך שהתלמידים יכולים לשמור על רצף מסויים ולא להפסיד הרבה חומר שנלמד בבית הספר המקורי שלהם, אבל אל החומר הזה אנו מצרפים גם תכנים מיוחדים משלנו וגם שיטות לימוד חדשניות ומעצימות שפיתחנו, וכך הם נשכרים מכל כיוון. יש מקרים בהם אנו משלבים את הילד המאושפז עם כיתת האם שלו בבית, באמצעות קשרים טכנולוגיים ומצלמות שמראות לו את התלמידים או ילדי הגן ממש בלייב והוא יכול להשתת ולהרגיש שותף למהלך היומיום במסגרת.

יש תלמידים בוגרים שעושים אצלנו את מבחני הבגרות במהלך האשפוז שלהם, בתאום עם משרד החינוך כמובן ועל פי כל הכללים.  אנו שומרים עבורם על שגרת בית ספר -אמנם שונה אבל מאוד מאוד תומכת והוליסטית, כחלק חלק מחוויית אשפוז שלמה המותאמת לכל תלמיד ותלמידה. אני מאחלת לכל התלמידים שלנו בהדסה חופשה נעימה והשתתפות מרעננת ומהנה בקייטנות מחלקות האשפוז״.