שעות לפני ההצבעה הדרמטית בכנסת: ההסתדרות הרפואית בישראל מקיימת היום (שני) דיון חירום בנושא ביטול עילת הסבירות והשפעתה על המערכת כולה. בראשית הדיון, אמר יושב הראש פרופ' ציון חגי כי "אסור לפגוע במערכת הבריאות בישראל, ולא ניתן לזה לקרוב". הוא הבהיר כי "רוב מוחלט של הרופאות והרופאים בישראל מחויב להיאבק למען הדמוקרטיה, למען הבריאות ולמען אחדות העם".

נתניהו: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת"
חיות תוקפת את לוין: "רואה בחומרה רבה את אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים"

בהמשך דבריו התייחס לשלושה נושאים אשר הגדיר כסכנות: תכנית פורום קהלת לבטל את המועצה המדעית, הצעת חוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן, שתנטרל את היכולת לצעדים ארגוניים ונטרול בית הדין לעבודה.

"חוקי רוטמן יפגעו בכל ארגוני העובדים, כולל בהסתדרות הרפואית, אנחנו ארגון שדואג לבריאות העם", אמר, תוך שהנהגת הארגון מביעה תמיכה בדבריו. "אנחנו הבאים בתור אחרי פירוק לשכת עורכי הדין", הזהיר, "אני גאה להיות יושב הראש, ולא ניתן להרוס את הארגון המפואר הזה, שמגן על המטופלים ועל הרופאים".

‏עו"ד ארנה לין, היועצת המשפטית של הסתדרות הרופאים, הסבירה כי "במידה ועילת הסבירות תבוטל, ראש הממשלה ושר הבריאות יוכלו להחליט על מחלה מידבקת ולהכניס את כולנו לסגר לא נחוץ, או לחילופין לא לעשות כלום למרות התפשטות מגיפה. ‏ההצעה הפרטית של רוטמן לביטול קיצונית ביותר ולא מכירה אף משפטן רציני בארץ שתומך בה. ממילא מתייחסים כיום רק לאי סבירות קיצונית". היא המשיכה ותקפה: "זה לא נכון שהיא סובייקטיבית לגמרי, העילות האחרות לא מגנות על הזכות לבריאות".

עו"ד לאה ופנר, מזכ"ל הר"י ציינה כי "מערכת הבריאות מבוססת על פקודות מנדטוריות כמו פקודת בריאות העם ופקודת הרופאים, אשר נותנות סמכויות אדירות לשר הבריאות.  איזה הגנה תהיה מהחלטות בלתי סבירות באופן קיצוני?". ‏

עו"ד לין השיבה: "לא תהיה שום הגנה, בפועל - מדובר בהרס הרפואה בישראל. כבר היום יש קשיים משמעותיים, עם ביטול העילה אין שום הגנה מהדורסנות של השלטון כנגד מטופלים וכנגד רופאים".

פרופ' עדית מטות קראה לפעולה מיידית בנושא וזכתה לתשואות רמות: "יש להסתדרות הרפואית גיבוי מלא לפעולה. אי נקיטת פעולה תפלג את הארגון כולו ותצמיח הנהגה אחרת. מעדיפה למות בשל נקיטת פעולה מאשר למות מחוסר פעולה".