ההסתדרות הרפואית תקיים היום שביתה בכל מערכת הבריאות, כמחאה על החוק לביטול עילת הסבירות, שאושר אמש בכנסת. יחד עם זאת, שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפול IVF וטיפולים אונקולוגיים - יפעלו במהלך השביתה. כמו כן, לאור המחאות הרבות בירושלים, מערכת הבריאות המקומית בבירה תעבוד כרגיל.

במטרה למנוע את השביתה, שר הבריאות משה ארבל, יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, קיימו אמש דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ונציגי פרקליטות המדינה. במסגרת הדיון הנחה שר הבריאות לפעול להגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית.

ארגון "החלוקים הלבנים" הודיע מוקדם יותר אתמול על השבתה של מערכת הבריאות. ההודעה הועברה בקבוצות הוואטסאפ של הרופאים ובה נכתב: "הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אילו את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אילו את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. משאירים תורנים וכוננים. לא נפקיר את המטופלים, לא נפקיר את מערכת הבריאות ולא נפקיר את המדינה. שביתה! שביתה! שביתה!".