הרפורמה במערכת המשפט: פרופ' חגי לוין התייחס להחלטת בית הדין לעבודה מוקדם יותר היום (שלישי) להוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות. בשיחה עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM אמר כי "זהו יום שחור למדינה, החלטת בית הדין חסרת חשיבות".

החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות
כמחאה נגד החקיקה: מדען בכיר התפטר מתפקידו בשירות המדינה

לוין הסביר למה החליטה ההסתדרות הרפואית לצאת לשביתה: "ביטול עילת הסבירות פוגעת ספציפית במערכת הבריאות, במטופלים וברופאים, ולכן חובתנו לפי שבועת הרופא היא להתנגד אליה".

הוא הוסיף: "אם יש בחינות לקבלת רישיון רפואה בישראל, לחץ פוליטי יכול לגרום להורדת הסף. השר יוכל להחליט שהוא מוריד את הרף בעשר נקודות. זו החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, אך הוא לא יהיה כפוף אליה. בתחומים המורכבים של בריאות הציבור בדרך כלל אין עילות אחרות. מחר יבוא שר בריאות ויגיד שבעיניו זה בסדר שמותר לעשן בתוך אוטובוס. איזו עילה תהיה לעניין הזה?"

לדבריו, "אנחנו כאנשי מקצוע בתחום הרפואי לא יודעים איך להגן על המטופלים שלנו במערכת כזאת. רופאים לא ירצו לעבוד במדינה כזו. הממשלה בחרה ביודעין להפר את החוזה החברתי. היא החליטה שהיא לא שמה קצוץ על הציבור כולו. היא לא סופרת אותנו והופכת את כולנו לאזרחים סוג ב'", בהמשך הזהיר כי "יש אלפי רופאים שטוענים שצריך לצאת לשביתה ללא מועד סיום".

יו"ר ההסתדרות הרפואית התייחס גם לקבוצת הוואטספ שנפתחה היום, המסייעת לרופאים להשיג מידע על האפשרויות לרילוקיישן. "לא נכנסתי לקבוצה, זה כואב לי מאוד", אמר. "אלה אנשים טובים שלנו מכל הארץ ומכל ההתמחויות, ובעיקר אנשים צעירים. היום אנשים אומרים שהם לא יכולים לעסוק ברפואה ומדע כמו שצריך במדינה לא דמוקרטית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm