ארגון "החלוקים הלבנים" הגיב היום (חמישי) לדבריו של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שהפציר בהם שלא לעזוב את הארץ בשל המצב. בהודעתם ציינו הרופאים: "שמענו בפליאה את פנייתך לרופאים שלא לעזוב את הארץ, ואת דבריך המזלזלים והמנותקים מהמציאות הישראלית של 2023. כאבם של הרופאים נתפס בעיניך כטנטרום ילדותי, כשלמעשה מדובר בתגובה רציונלית למציאות לא נורמלית. פנייתם של אלפי רופאים לבירור אפשרות הגירה הוא תוצר ישיר של קידום דורסני של חוקי ההפיכה המשטרית".

מחאת הרופאים מחריפה: שביתה במערכת הבריאות, בירושלים יעבדו כרגיל

"בדיון בבית המשפט אף אישר השר את העובדה כי ביטול עילת הסבירות עבר ללא התייחסות משרד הבריאות להשלכות על הרפואה ושירותי הבריאות בישראל", המשיכו, "גם כעת כאשר כמות הרופאים ששוקלים עזיבה הייתה צריכה לשמש עבורכם כתמרור אזהרה, בחרתם לפנות לציבור הרופאים ולא לממשלה, כשבידיכם מילים ריקות ללא שום יכולת להבטיח את חוסנה של מערכת הבריאות ואת הדרכים ליישום חוק ביטוח בריאות ממלכתי במצב החוקתי החדש. נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה והרפואה הציבורית בישראל. זו שליחותנו ולא נוותר. צר לנו שאינכם חולקים עימנו שליחות זו".

הרופאים קוראים לשביתה (צילום :צילום פרטי)

כזכור, דבריו של בר סימן טוב נאמרו אמש, במהלך כינוס של ארגון ScienceAbroad הפועל להשבת מדענים לישראל. "מערכת הבריאות היא דוגמה לכך שלא רק שאפשר לחיות יחד אלא הקיום המשותף של כל חלקי החברה יחד הוא אפשרי. לא רק כאילוץ אלא גם כאידאל. אין לאף אחד מאיתנו את הפריבילגיה לוותר לא על המדינה ולא על המערכת", אמר, "הדבר הנוסף שתשמעו ממני המערכת תשמור על האתוס המקצועי ועל קבלת ההחלטות המקצועית. דיברתי עם שר הבריאות. אנחנו מחוייבים אליכם ולהבטיח את היכולת שלכם להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות ולמנוע מרעשי הרקע והמחלקות להשפיע על הדרך שבה המערכת פועלת. תישארו".

הוא המשיך וקרא לרופאים שלא לעזוב את הארץ: "המערכת הזו היא שמורת טבע. היא מצוינת וחשובה במרקם החברתי. היא גם המערכת הציבורית הטובה בישראל וגם מהטובות בעולם. אל תוותרו על זה ואל תלכו למערכות אחרות. תישארו פה ותהיו חלק מקביעת הכללים לפיהם היא פועלת. שר הבריאות עודכן על מפגש זה ואנחנו מחויבים אליכם ולהבטיח את היכולת שלכם להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות ולמנוע מכמה שיותר מרעשי הרקע והמחלוקות בחברה הישראלית להשפיע על הדרך שהמערכת פועלת. מבין את התגובה האינסטינקטיבית ואנחנו מכבדים החלטות של כל אדם, אבל אני מפציר בכם, עלינו להמשיך עם המחויבות כלפי המערכת והציבור בישראל".