פרשת אסותא: בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (ראשון) לבצע בדיקה גנטית לתינוקת שנולדה בחודש אוקטובר לזוג שאינם הוריה הביולוגים, שרשומים כיום כהוריה.

משרד הבריאות הודיע על העלאת הפעילות ליחידת ההפרייה באסותא ראשל"צ
פרשת העוברית באסותא: שני זוגות בעלי סיכוי גבוה להיות ההורים הגנטיים
המייצגת את היולדת בפרשת אסותא: "שייתנו לגדל את הילדה בשקט"

בוועדת הבדיקה שהוקמה באסותא נקבע כי ישנן 22 מטופלות בעלות קשר גנטי אפשרי לתינוקת, ובתחילה פסל בית המשפט העליון את בקשתם של כמה מהמטופלות לערוך בדיקה. זאת משום שסבר שלא הוכח "סיכוי סביר" כי מבקשי הבדיקה הם הוריה הביולוגיים של התינוקת. 

עם זאת, בעקבות דו"ח של ועדת בדיקה עצמאית שצמצם את ההורים הביולוגיים הפוטנציאליים לשני זוגות "בסבירות גבוהה", אישר בית המשפט לאחד הזוגות לבצע בדיקת התאמה גנטית מול התינוקת שכיום בת כעשרה חודשים. הזוג המערער, לפי הדו"ח החדש, הוא בעל הסבירות הגבוהה ביותר להיות הוריה הביולוגיים.

בשבוע שעבר עדכן משרד הבריאות כי הוחלט על העלאת היקף פעילות היחידה להפרייה חוץ גופית באסותא ראשון לציון ל-75%, זאת לאחר שנעשו מספר בקרות ובכללן בקרת פתע ביחידה. המשמעות היא, כי מספר הטיפולים שניתן לבצע ביממה ביחידה מ-16 ל-25 טיפולים בממוצע.

כאמור, במהלך הביקורים הללו, בוצעו מספר בקרות ביחידה על ידי חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, והוצגו למשרד שינויים בתהליכי העבודה במעבדה תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות ושיפור תהליכי ניהול סיכוני. עם זאת, במשרד הבריאות הדגישו כי נמצאו עדיין ליקויים  שלא תוקנו ועל כן לא אושרה חזרה לפעילות מלאה.